Vandaag had ik eindelijk tijd om mijn nieuwe (2ehands) WSM eens te proberen. Vooraf wel wat spanning om de geweldige verhalen eens mee te maken en zou mij dat ook lukken. Gestart met een halfvolle starter en mijn mandje ook halfvol met 4 blokjes hout, appel en mesquite. Toen de briketten heet waren alles opgebouwd en 1 plateau met kippevleugels en de bovenste met 5 ribslabs. Wat me wel opviel dat het toch zeker wel een halfuurtje duurde voordat de temeratuur tegen de 100C was en zeker 45' voordat hij echt rond de 110C was. Doordat het zo lang duurde heb ik toch nog een halve starter gevuld met briketjes. Doordat ze er vrij laat (13.30) opgingen was ik bang dat ze anders te laat klaar zouden zijn. Maar na een uurtje ging de temp toch ineens omhoog en waren die extra kooltjes niet meer nodig, heb ze er toch maar bijgegooid. Water bij gevuld, ik weet nu ook dat 3 liter veels te weinig is en dat de waterbak gewoon vol mag. Hierna kon ik gewoon met mijn armen over elkaar zitten, wat een geweldige smoker. Je hoeft niks meer te doen, hij blijft prachtig op temperatuur, de blokjes roken lekker. Wel heel anders als met de gewone Weber, waar je toch regelmatig briketten moest bij vullen en de temperatuur veel meer schommelde. De kippevleugeltjes gingen er na een uurtje af, waren heerlijk sappig. Na 2 uurtjes de ribben ingepakt met wat Dubbelfriss, appel/druif bij gebrek aan appelsap en nog eens 1,5 uur op de WSM. Hierna nog even ingesmeerd met Sweet baby Ray en om 6 uur waren ze klaar voor consumptie. Ik zal niet beweren dat ze lekkerder waren als dat ik ze eerst waren maar wat een gemak heb je met deze smoker. Echt geweldig!!!
Mooi op temperatuur
De kippevleugels
Ribbetjes na 2 uurtjes voordat ze in de folie gingen
Uiteindelijk het heerlijke resultaat
Hier ga ik nog veel plezier mee beleven.
Mooi op temperatuur
De kippevleugels
Ribbetjes na 2 uurtjes voordat ze in de folie gingen
Uiteindelijk het heerlijke resultaat
Hier ga ik nog veel plezier mee beleven.