BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer Low & Slow

 

bernd.buter

Tondelzoeker
Berichten
5
Na veel hier te hebben gelezen/ gekeken dacht ik nou moet ik het toch zelf maar is proberen.
Het was een hele toer om de temperatuur een beetje stabiel te houden. Ik heb een oude smoker hiervan is de lucht niet te regelen aan de onderkant. Ik was dus eerst begonnen met gewone houtskool echter werd dit veel te heet en was niet meer koud te krijgen. Toen alles er maar uit gegooit en een snake van briketten gemaakt. Dit ging een stuk beter alleen om hem stabiel rond de 110 te houden moest ik wel continu een brikketje derop en dan er weer af. Al met al best een druk dagje :) Maar wel heel leuk om te doen.

Begonnen met 3 kilo procureur. Deze heb ik de avond ervoor voorbereid op de manier van



Hier ging het ook even mis doordat de temperatuur probe onder het vlees zat








De smaak was goed sommige stukken waren wat minder te pullen. Dit heeft denk ik te maken gehad met de vele temperatuur schommelingen.




 
Appie zei:
Na veel hier te hebben gelezen/ gekeken dacht ik nou moet ik het toch zelf maar is proberen.
Het was een hele toer om de temperatuur een beetje stabiel te houden. Ik heb een oude smoker hiervan is de lucht niet te regelen aan de onderkant. Ik was dus eerst begonnen met gewone houtskool echter werd dit veel te heet en was niet meer koud te krijgen. Toen alles er maar uit gegooit en een snake van briketten gemaakt. Dit ging een stuk beter alleen om hem stabiel rond de 110 te houden moest ik wel continu een brikketje derop en dan er weer af. Al met al best een druk dagje :) Maar wel heel leuk om te doen.

Begonnen met 3 kilo procureur. Deze heb ik de avond ervoor voorbereid op de manier van noskos.

Foto%2004-08-15%2010%2022%2054.jpg


Foto%2013-08-15%2013%2018%2043.jpg


Hier ging het ook even mis doordat de temperatuur probe onder het vlees zat.

Foto%2004-08-15%2010%2035%2005.jpg


Foto%2004-08-15%2015%2028%2008.jpg


Foto%2004-08-15%2015%2043%2050.jpg


De smaak was goed sommige stukken waren wat minder te pullen. Dit heeft denk ik te maken gehad met de vele temperatuur schommelingen.

Foto%2004-08-15%2020%2043%2021.jpg

Alle begin is moeilijk, veel doen komt best wel goed :)

Jammer dat we de foto's niet kunnen zien.
Kijk eens onder "huishoudelijk" daar staat het een en ander over het plaatsen van plaatjes.  ;)
Want je weet geen foto is niet gedaan!
Succes !
 
Ziet er prima uit lust ik ook wel  ;)
Mooie plaatjes.

Grtz,    Hans.
 
Dat ziet er heerlijk uit, gefeliciteerd met je Knorretje.
 
Gefeliciterd met je Knor. Het ziet er prima uit!
 
Lekker hoor. Gefeliciteerd met je sticker
 
Ziet er heerlijk uit voor een eerste keer... Gefeliciteerd met je stickertje...
 
Terug
Bovenaan Onderaan