Beef en Steak

Eerste keer Dutch Oven!

Tannojakobs

Tondelzoeker
Ik heb een Dutch oven (DO) cadeau gekregen, en deze meteen uitgeprobeerd! Lekker simpel;

- 500 gr Sukadelappen
- Winterspelen
- ui
- knoflook
- groenten bouillon
- halve liter Guinness bier
- tijm
- laurierbladeren

Ik ben begonnen met klaar maken van de kamado. Een directe hitte rond de 120-140 graden. Tijdens het opwarmen van de bbq heb ik de DO al in de bbq gezet zodat deze mooi op temperatuur kon komen.

Toen de bbq gereed was heb ik even het vlees dicht geschroeid, uitschept en vervolgens de groentes even rond gebakken. Na 5 minuten heb ik het vlees en alle andere dingen zoals het bier etc toegevoegd.
ff37a1c9b10326cb0e7b8a37acfd6f3b.jpg

Na bijna 6 uur pruttelen heb ik de DO van het vuur gehaald. Aangezien er te veel water in de pan zat heb ik de laatste 2 uur op 150 graden gewerkt om het indik proces te versnellen.

Na lang wachten was hij helemaal klaar! Smaakte heerlijk! Het vlees was echt ontzettend mals en smaakvol.

Zoals je op de foto in de hoek kan zien heb ik wat pasta er bij gemaakt. Helaas had ik geen aardappelpuree in de buurt.

Zijn er mensen die tips hebben en/of gerechten voor de DO? Bij voorbaat dank!

6285164aca65e19f559575a0ebd3dee4.jpg

Lekker hoor!

Met een Dutch oven zijn de mogelijkheden eindeloos.

Van een stoofpotje tot brood en van toetjes tot aardappels.

In het recepten deel staan een hoop recepten om te maken met gietijzer. En google is je vriend. Wat @Zzzjon zegt, alles is mogelijk. Je bent alvast goed begonnen 👍

Terug
Bovenaan Onderaan