Beef en Steak

Eerste keer beercan chicken

 
 

EelcoL

Tondelzoeker
Berichten
9
Vrijdag voor het eerst een beercan chicken gemaakt. Ik heb toch maar direct een "chicken sitter" aangeschaft want dat leek me handig en dan kon ik wat groente en aardappels erbij doen. De rub die ik gebruikte was naar recept van Smokey Goodness. Ik heb hem eraf gehaald toen ik op basis van de kleur dacht dat hij klaar was (na ongeveer 80 minuten). Hij was heerlijk maar wel ietwat droog. Volgende keer even kijken of ik hem er toch iets eerder vanaf zal halen. De groente en aardappels hadden wel een zeer goede garing en smaak!

foto bbq 4.jpg

foto bbq 3.jpg

foto bbq 7.jpg

foto bbq 6.jpg

foto bbq 43.jpg

foto bbq.jpg

foto bbq 5.jpg
 
Kippetje zit er mooi bij! En die rub van Smokey Goodness (Cheeky Chicken) vinden wij ook erg lekker. Het is inmiddels mij go-to-rub voor kip.
 
Mooie kip. Ziet er heerlijk uit.

Wel jammer dat hij droog smaakte dan. Wellicht volgende keer kernthermometer in de borst steken.
 
Altijd lekker! En gefeliciteerd met je tokkie🥳 hoe was de smaak van de aardappels en groente
 
Mooi kippetje hoor! Gefeliciteerd met je badge. 🐔🥳
 
Wat een lekker kipje!!!
 
Dat ziet er lekker uit!

Gefeliciteerd met je 🐔.

Heb je temperatuur gemeten in de borst of dij?

Het is verstandig om meteen te leren op temperatuur te koken in plaats van op tijd.
 
Dat ziet er lekker uit!

Gefeliciteerd met je 🐔.

Heb je temperatuur gemeten in de borst of dij?

Het is verstandig om meteen te leren op temperatuur te koken in plaats van op tijd.
Thanks! Helemaal mee eens. Ik heb de temperatuur dus niet gemeten. Met andere gerechten wel gedaan maar nu op tijd en kleur. volgende keer ga ik ook zeker bij de kip meten.
 
Een kerntemperatuur meter is inderdaad wel handig met kip 😄
 
Terug
Bovenaan Onderaan