Beef en Steak

Eerste keer beer can chicken

EF2023

Tondelzoeker
Vandaag moest het dan toch maar gebeuren. Gisteren een mooie kip gehaald. Lekker Noskos the Chicken als rub gebruikt (en het recept van Noskos) en op de BBQ gezet. Stukje appelhout voor de rook.
Was vandaag ook de eerste keer met Ecobrasa briketten. Werken super. Temperatuur erg goed te regelen en constant te houden.
IMG_0547.jpeg

Het feest kan beginnen.
IMG_0548.jpeg

Ook het eindresultaat mag er zijn. Het was een heerlijk mals kippetje. Gecombineerd met een fijne salade heerlijk gegeten. Voor herhaling vatbaar.

Lekker hoor!

Gefeliciteerd met je 🐔

Fijn kippie!

Ziet er goed uit!

Vraagje: had je expres de kip en de kolen op hetzelfde rooster gezet? Ik zou (standaard??) altijd de kolen (net zoals bij jou "in de bakjes") op het eerste rooster zetten, en dan op het grotere hoofdrooster de kip (of elk ander gerecht)

lekker hoor, en mooie opstelling zo tussen de kolen. Je kan zien dat het dametje ervan genoten heeft. ze is lekker bruin geworden.

Ziet er goed uit!

Vraagje: had je expres de kip en de kolen op hetzelfde rooster gezet? Ik zou (standaard??) altijd de kolen (net zoals bij jou "in de bakjes") op het eerste rooster zetten, en dan op het grotere hoofdrooster de kip (of elk ander gerecht)
Deze opstelling is zo omschreven in het recept ( en video ) van Noskos. Hierdoor past de kip prima in de BBQ en kan je deksel ook nog gewoon keurig dicht. Bij alle andere gerechten doe ik het ook zoals jij omschrijft.

Terug
Bovenaan Onderaan