Beef en Steak

Eerste keer BCC en MOINK balls

• Onderwerp starter Onderwerp starter syotos
  • Startdatum Startdatum
S

syotos

Gast
Gisteren heb ik voor het eerst beer can chicken, MOINK balls en ABTs gemaakt. Ik heb voor de MOINK balls en de ABTS gebruik gemaakt van de recepten van Noskos.
Voor de BBC heb ik de Jamaican Jerk rub van Verstegen gebruikt, ik wou eigenlijk voor de beer can chicken rub van Santa Maria gaan maar die kon ik bij de 3 supermarkten waar ik geweest was niet vinden.
De kip paste zittend op de sitter op het kolen rooster van mijn 47CM weber precies, tussen de bovenkant van de kip en het deksel was nog net een paar cm vrij. Ik heb de kip op ongeveer 150 graden tot 76 graden in de borst en 82 graden in de dijen gedaan. De MOINK balls en de ABTs heb ik voor anderhalf uur op 110 graden op de smoker gedaan. Als rookhout heb ik appel gebruikt.

WP_20170625_16_59_41_Pro_zpsijezhx1b.jpg

WP_20170625_17_04_10_Pro_zpskpjdxn0j.jpg

WP_20170625_18_42_35_Pro_zpsht5hotbj.jpg

De kip en de MOINK balls waren heerlijk, maar helaas waren de ABTs veel te pittig, en die gaan dus helaas niet meer terug komen, het idee klonk goed, maar zelfs met de roomkaas was het nog too much.

ziet er erg lekker uit, heb je de zaadlijsten er helemaal uitgesneden?

gefeliciteerd met je tokkie  :)

Lekker hoor, gratz met tokkie!

Lekker man

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Leo zei:
ziet er erg lekker uit, heb je de zaadlijsten er helemaal uitgesneden?

gefeliciteerd met je tokkie  :)

Ik had die er met een theelepel uit geschraapt, maar de ABTs lagen wel op een wat minder warme plek in de smoker, mogelijk hebben ze niet genoeg warmte gehad om ze wat minder scherp te krijgen. Toch maar eens naar tuning plates gaan kijken om de warmte wat beter te verdelen. Ik merkte ook al bij de MOINK balls dat ik die regelmatig moest verplaatsen om de garing gelijk te laten verlopen.

Terug
Bovenaan Onderaan