Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Gisteren bij de Makro hele mais kip gehaald en die gaat vandaag met een bierblik in z'n gas op de gasser. Vrouwlief kan helaas nog niet te kruiden dus het wordt een kip met een zoutrub.
Ik hou jullie op de hoogte, foto's ga ik zeker nog plaatsen.
De hoofdrolspeelster van mijn BCC event, erbij staan de 2 figuranten
Kip ingesmeerd met olie en zout
Smokebox gevuld met apple snippers, brander even aangezet tot de eerste snippers roken, daarna uitgezet. Snippers blijven zo voor een lange tijd roken
Kip staat in het midden, buitenste 2 gasbranders staan aan. Rooster temperatuur zit rond de 160 graden. Kerntemperatuur na 20 minuten van 12 gestegen naar 28 graden
Wat een geweldig apparaat die Maverick. Binnen onder het genot van een drankje de temperatuur van je kippetje controleren. Heb de kip er bij 80 gr afgehaald, laatste paar graden ging ineens heel snel
Ze is klaar, snel naar binnen, en aanvallen maar
Deze dame geeft zich over. Haar velletjes is heerlijk krokant.
Damm, wat was ze heerlijk. Al zat er alleen maar een beetje zout op, de kip was heerlijk. Ook de rook smaak was precies goed. Dit gaan we vaker doen en hopelijk dan met een rub, ben zeer benieuwd hoe de kip dan smaakt
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.