Beef en Steak

Eerste BBQ weekend met de nieuwe Kamado

Job Vogels

Tondelzoeker
Nu twee weken in het bezit van mijn 'The Bastard Large'. Het eerste weekend had ik veel gaster over, dus had ik de kans om lekker veel te experimenteren.

1. Spareribs gemaakt volgens de 3-2-1 methode. Ik heb het zowel op zaterdag als zondag gedaan. Op zaterdag kreeg ik de temperatuur niet onder contreole. Mijn interesse, en die van de kinderen, om de bbq regelmatig open te doen was te groot. Op zondag heb ik de bbq netjes dichtgelaten, en toen kon ik detemperatuur mooi constant houden op 110 graden. Die op zaterdag waren nog steeds prima, maar dus iets te warm gegaard.
Resultaat op zondag: perfecte garing. Ik vond de smaak wat flauwtjes. De volgende keer ga ik wat vaker insmeren met bbq sausu (nu maar 2 keer gedaan), en ga ik wat pittigheid aan de rub toevoegen.

Op zondag heb ik verschillende dingen geprobeerd. Een aardappelgratin die leuk gelukt was. Wat pulled 'spicy' chicken, en paddestoelen, die heerlijk gelukt waren, en nog een soort van improvisatie stoofpotje met schouderkarbonade. Di was redelijk gelukt, had uiteindelijk denk ik nog wat langer op mogen staan.

Ik heb leuk kunnen hobby'en, en het bezoek was positief. Sommige dingen konden denk ik nog wel iets beter. Laat de tips maar komen :)

WhatsApp Image 2025-07-04 at 19.40.47 (2).jpeg

WhatsApp Image 2025-07-04 at 19.40.47 (1).jpeg

WhatsApp Image 2025-07-04 at 19.40.47.jpeg

WhatsApp Image 2025-07-10 at 13.19.42.jpeg

WhatsApp Image 2025-07-10 at 13.19.40 (1).jpeg

WhatsApp Image 2025-07-10 at 13.19.40.jpeg

WhatsApp Image 2025-07-10 at 13.19.41.jpeg

Gaaf man.. lekker hobbyen!

ff een tipje: Schaaltjes en pannetjes die je mooi wilt houden voor normaal in de keuken gebruik... niet op de bbq zetten. Zeker als je wat gaat roken dan verkleurt die handel enorm. Vond mijn vrouw niet fijn..:cool:

ff een tipje: Schaaltjes en pannetjes die je mooi wilt houden voor normaal in de keuken gebruik... niet op de bbq zetten. Zeker als je wat gaat roken dan verkleurt die handel enorm. Vond mijn vrouw niet fijn..:cool:
Dank je voor de tip. Ik ben degene die het vaakst kookt. Dus ik bepaal 😉

Dank je voor de tip. Ik ben degene die het vaakst kookt. Dus ik bepaal
Eén tip. Vooral doorgaan! En wat jabberwock zegt, even nasr de Ikea voorbwat bbq spullen
Ik zal dan binnenkort maar eens een bezoekje brengen aan de ikea om nog wat extra spullen te verzamelen...

Terug
Bovenaan Onderaan