BasBQ
Beef en Steak

Eerst maar even voorstellen!

Peter_V

Tondelzoeker
Berichten
9
Hallo BBQ fanaten!

Tijdens het beluisteren van de podcast werd dit forum een aantal keren genoemd en daarom toch eens hier gaan kijken. Na wat rondneuzen mijzelf afgelopen weekend aangemeld aangezien er genoeg leuke onderwerpen voorbijkomen en er nog genoeg te leren valt!

Maar even terug naar het begin: ik ben Peter, 35 jaar en woonachtig met vrouw en dochters in Ridderkerk.
Tot een kleine 2 jaar terug was mijn BBQ ervaring nihil, zo af en toe stak ik mijn weber ketel bbq eens aan, maar dat waren vrijwel altijd hamburgers, kipsaté en speklappen waarbij ik overenthousiast de hele kolenstarter vol gooide, en binnen no-time de hamburgers zwartgeblakerd van buiten en rauw van binnen eraf moest halen. Een goede vriend van mij had destijds een Grill Guru Compact en wist daar wel steeds verrassend lekkere dingen vanaf te toveren waardoor mijn interesse werd gewekt.

Nu heb ik zo af en toe de neiging om overenthousiast ergens aan te starten om er dan vrij snel weer mee te stoppen. Daarom dit keer toch maar verstandig gebleven en om niet gelijk heel veel geld weg te gooien een eigen Grill Guru Compact aangeschaft bij de Hornbach om te zien of ik het echt leuk vond en dit vol zou houden.
Nou, dat volhouden is wel gelukt! Sinds dat ik de GG heb staat deze wekelijks meerdere keren aan, soms heel de dag voor lange sessies, maar vaak genoeg ook even snel uit het werk om nog wat lekkers voor bij het avondeten te fabriceren! Hoe meer ik er mee bezig ben en mezelf erin verdiep, hoe leuker het eigenlijk wordt!

Ondertussen is er sinds enkele weken ook een GG Large bijgekomen, gekregen van diezelfde vriend omdat hij deze over had. Het is een oud beessie, maar alles werkt nog prima dus voorlopig kunnen we hier zeker even mee door!
Overigens staat er op het wensenlijstje t.z.t. wel een nieuwe (wat waarschijnlijk een The Bastard of een Kamado Joe zal worden), maar daar gaan we eerst nog maar even goed voor sparen!

Ik hoop op dit forum vooral nieuwe ideeën op te doen, een hoop bij te leren en wie weet kan ik anderen ook nog eens ergens mee helpen!
 
Peter! Welkom bij het genootschap
 
Welkom dorpsgenoot!
 
Welkom en veel inspiratie toegewensd. Als je ergens informatie over wilt, of je loopt tegen uitdagingen aan (op BBQ gebied) kan je hier altijd raad vragen!
 
Welkom Peter!
 
Terug
Bovenaan Onderaan