BasBQ
Beef en Steak

Eenvoudige snelle avondmaaltijd

 
 

Teddo

Pitmaster
Berichten
523
Hey Pittmasters,

Gisterenavond een snelle en eenvoudige maaltijd gemaakt.

Kogelbiefstuk op de kamado gegrilled, en in de dutch oven een bijpassende saus gemaakt van sjalotjes, rode wijn, runderbouillon, worchestershire saus en kookroom. Het geheel met gesloten deksel laten indikken. Verse peterselie en brandewijn toevoegen en het geheel flamberen. Daarna over de biefstukken gieten en met een beetje verse peterselie bestrooien.

Voor de jongens heb ik gemarineerde kalkoenfilets gemaakt.

Als bijgerecht een verse salade met feta kaas en krielaardappeltjes met kruiden.



image_zps4ee47faf.jpg


image_zps2774c822.jpg


image_zpsf391d619.jpg


image_zps66356bda.jpg
 
Ziet er goed uit...... lekker hoor! Schuif maar door
 
Lekker hoor! Het eten hoeft helemaal niet lang te duren.
 
dat is een heerlijke maaltijd geweest
 
schuif maar door :)
 
Ziet er goed uit! Is de smaak van de saus anders uit de Dutch Oven? Of doe je dat meer voor de lol, omdat de Q toch aan staat?
 
Hier had ik ook geen nee tegen gezegd!!  :)
 
Schuif maar door,leuk hoekje trouwens
 
prima uitrusting daar zo!
 
Ziet er goed uit en een snelle maaltijd kan ook lekker wezen. ;D :D
 
Ener zei:
Ziet er goed uit! Is de smaak van de saus anders uit de Dutch Oven? Of doe je dat meer voor de lol, omdat de Q toch aan staat?

Het zou natuurlijk persoonlijke voorkeur / smaak kunnen zijn. Maar ik vind dat een gietijzeren pan met dito zware passende deksel op een andere manier sauzen indikt dan een gewone metalen pan. Je kunt groenten, fruit etc gewoon los in de pan gooien, met een heel klein beetje olie. Het zware deksel fungeert als een soort drukpan, en het gietijzer verdeeld de warmte gelijkmatig over de gehele pan. Aanbranden bij het indikken of smoren krijg ik in de dutch oven niet voor elkaar. (Tenzij je het gas er vol onderzet natuurlijk)

Maar nogmaals het is natuurlijk een kwestie van persoonlijke voorkeur.

Verder ben ik wel een luie do gebruiker. Deze gaat gewoon op de gaspit van de buitenkeuken. Voor bovenwarmte kan deze in de kamado geplaatst worden. Indien de kamado bezet is, worden er briketten op het deksel gelegd. Onderwarmte blijft van de gaspit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan