BasBQ
Beef en Steak

Eendenspies tijdens workshop

Edwin84

Stoker
Berichten
422
Vorige week een BBQ workshop gedaan die ik kado had gekregen voor mijn verjaardag. Was superleuk om te doen en te werken met mooie producten.

Het laatste gerecht was een eendenspies. Eerst de eendenborst het vet insnijden en daarna blokjes maken die met een terryaki rub werden ingewreven. Dan op de plancha lekker afgrillen op de Bastard en aflakken met een Koreaanse bbq saus en wat toppings (kon kiezen sesam of furikake).

Daarbij een heerlijke frisse salsa gemaakt met perzik.

Vond zelf de Thaise viskoekjes ook erg lekker dus zal daar ook een foto van het eindresultaat van bij delen.

Bedankt voor het lezen.

295d87d519001a11a891ac5e67ef97de.jpg
8d0f99bef284ef14f302e4de8df1b4b8.jpg
f58b56bb00e432610ac8241960b2549b.jpg
b89530bab5346fc556dbf859881115fb.jpg
 
Ziet er heerlijk uit!
Hm, ik ben pas jarig geweest en heb nog geen cadeau gehad. Zal zo’n workshop eens aan de Big Boss hier voorstellen als cadeau!
 
Wat een leuk en lekker cadeau! De gerechten zien er goed uit! Een workshop staat ook al een tijdje op mijn lijstje. Nog wat nieuws geleerd?
 
Het is echt aan te raden. En als je kijkt wat een mooie producten je krijgt en dan 5 rondes met drinken erbij vind ik de kosten wel meevallen.

Het thema waar ik voor had gekozen was Streetfood.

Zeker wel wat geleerd. Had nooit eerder Thaise viskoekjes gemaakt en als je dat eenmaal gedaan hebt blijkt het heel eenvoudig.

Ook zelf oude gemaakt met gehakt. Dan ga je ook aan de slag met het maken van een deeg. Wel lastig maar goed een keer gedaan te hebben.

Het zijn soms de kleine dingen waar jezelf niet aan denkt. Eerste gang was tijgergambas direct op de kolen leggen en dan edamame boontjes met sojasaus en rijstazijn marineren en op de plancha. Dat van die edamame hoe simpel ook zou ik zelf niet op zijn gekomen.
 
Het is echt aan te raden. En als je kijkt wat een mooie producten je krijgt en dan 5 rondes met drinken erbij vind ik de kosten wel meevallen.

Het thema waar ik voor had gekozen was Streetfood.

Zeker wel wat geleerd. Had nooit eerder Thaise viskoekjes gemaakt en als je dat eenmaal gedaan hebt blijkt het heel eenvoudig.

Ook zelf oude gemaakt met gehakt. Dan ga je ook aan de slag met het maken van een deeg. Wel lastig maar goed een keer gedaan te hebben.

Het zijn soms de kleine dingen waar jezelf niet aan denkt. Eerste gang was tijgergambas direct op de kolen leggen en dan edamame boontjes met sojasaus en rijstazijn marineren en op de plancha. Dat van die edamame hoe simpel ook zou ik zelf niet op zijn gekomen.
Zelf oude gemaakt... wat bedoel je daarmee?
 
Heerlijk, ga ik ook eens mee aan de gang. We hebben hier gelukkig ook nog een workshop tegoed.
 
Deeg was vrij standaard deeg. Durf niet meer op te noemen wat is wel gezegd. Alles werd afgewogen aangeleverd zodat je gelijk kon mengen en kneden. Wel extra suiker en gist omdat het korte tijd rijzen is.

Na kneden ongeveer 1,5 tot 2 uur wachten tot het gerezen was. Ondertussen ander gerecht gemaakt.

Daarna deeg uitvouwen tot een kanovorm met een rand. De rand omslaan en insmeren met olijfolie en sesam erop.

Gehakt mengen met kruiden,fijngesneden pepertje en hot sauce. Kamado stond op 200 graden. Oude met gehakt erin op bakpapier leggen en daarna bakpapier bijsnijden. Geheel met bakpapier en al op rvs rooster in 1 keer bakken tot het gaar was. Scharnieren met Turkse yoghurt en koriander.
59157faa08d9979be75365a2710ebf7e.jpg
 
Deeg was vrij standaard deeg. Durf niet meer op te noemen wat is wel gezegd. Alles werd afgewogen aangeleverd zodat je gelijk kon mengen en kneden. Wel extra suiker en gist omdat het korte tijd rijzen is.

Na kneden ongeveer 1,5 tot 2 uur wachten tot het gerezen was. Ondertussen ander gerecht gemaakt.

Daarna deeg uitvouwen tot een kanovorm met een rand. De rand omslaan en insmeren met olijfolie en sesam erop.

Gehakt mengen met kruiden,fijngesneden pepertje en hot sauce. Kamado stond op 200 graden. Oude met gehakt erin op bakpapier leggen en daarna bakpapier bijsnijden. Geheel met bakpapier en al op rvs rooster in 1 keer bakken tot het gaar was. Scharnieren met Turkse yoghurt en koriander.
59157faa08d9979be75365a2710ebf7e.jpg
Supergaaf man. Thnx voor je uitgebreide toelichting.
 
@Edwin84 die autocorrect doet flink z’n best: nog een keer “oude” en “scharnieren” moet dan waarschijnlijk “garneren” zijn? 🤣
Maar, die ouwe pide lijkt me een lekker broodje!
 
Mooie gerechten Edwin, leuk dat je ideen op doet met zo'n workshop. :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan