BasBQ
Beef en Steak

Eendenborstfilet

 
 
 

NasQ

Gemarineerd
Berichten
1.205
Vandaag stond eendenborstfilet op het menu!
Nog nooit gehad, dus het was het uitproberen waard!

De vetlaag ingesneden en beide kanten voorzien van peper en zout.

Tot een kern van 55 indirect en daarna op de vetlaag laten branden tot een kern van 63 graden.

Heerlijk!

De foto's:
apadevem.jpg

behubygu.jpg

qaqyryqa.jpg

7unu6apy.jpg

agysa8er.jpg
 
eendeborst is echt lekker, mooie pics
 
Wij hadden toevallig gisteren ook eendenborstfilet, maar een veel lagere kerntemp (50?), en daarna 5 minuten in folie. Was nog lekker ros?. En die van jou? Ik denk medium tot weldone? 
 
Dominique zei:
Wij hadden toevallig gisteren ook eendenborstfilet, maar een veel lagere kerntemp (50?), en daarna 5 minuten in folie. Was nog lekker ros?. En die van jou? Ik denk medium tot weldone?
Ja, hij was heerlijk, well done, maar nog wel sappig tijdens het aansnijden, maar tijdens het eten hadden we het er al over dat de volgende keer we voor een lagere kerntemp gaan.
Dit was de eerste keer en de eerste hit op het forum was van Bert waarbij een kerntemp van 63 stond, daarom deze aangehouden :)

 
Mr_Nas zei:
Dominique zei:
Wij hadden toevallig gisteren ook eendenborstfilet, maar een veel lagere kerntemp (50?), en daarna 5 minuten in folie. Was nog lekker ros?. En die van jou? Ik denk medium tot weldone?
Ja, hij was heerlijk, well done, maar nog wel sappig tijdens het aansnijden, maar tijdens het eten hadden we het er al over dat de volgende keer we voor een lagere kerntemp gaan.
Dit was de eerste keer en de eerste hit op het forum was van Bert waarbij een kerntemp van 63 stond, daarom deze aangehouden :)

Ok, duidelijk! Ik had het bericht van Bert niet gelezen. Zag op the interwebzz 50? staan. Heb geen eindtemperatuur gemeten, maar ik denk dat ik op hoogstens 55? zat na de folie.
 
Lekker hoor!
 
hmmm met een pruimensausje is dit echt geweldig
 
Oke dan.. Dat ziet er wel erg goed uit..
Kan je eend ergens mee vergelijken kwa smaak? Je zou als eerste denken aan kip,maar of dat ook zo is...?
 
Donald en familie is lekker!!
 
Mr D.J. zei:
Oke dan.. Dat ziet er wel erg goed uit..
Kan je eend ergens mee vergelijken kwa smaak? Je zou als eerste denken aan kip,maar of dat ook zo is...?
Zeker niet met kip, het heeft de structuur van biefstuk, maar wat zoeter. Komt vaak met zoetige dingen als 5kruidenpoeder, pruimen of sinaasappel. Of uienconfit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan