BasBQ
Beef en Steak

Een mooie dag voor BCC

 
 

Looney

Kooltjesharker
Berichten
222
Een mooie dag, goede kip en veel zin in BCC. Wat doe je dan?
UudvVFf.jpg


De dame even make-uppen...
qNVV810.jpg


De rug die ik gebruik is er een met bruine suiker en kerrie ipv paprikapoeder omdat ik dat beter bij kip vind passen. Ook maak ik gebruik van lemon peper die ik in Zweden gekocht heb. Volgens mij geeft dat een lekkere zing aan de kip.

fzIhjhp.jpg


Meer info volgt  :D

 
Vjeo8lD.jpg


De dame voorzichtig in de zelfbruiner gezet...


DZThse3.jpg


Ze heeft het rustige programma gekozen met Hickory hout. Nu rustig een uurtje wachten..
 
Ha! Kerntemperatuur in het borstvlees 77 graden, de bruiningssessie is voorbij..

U7SLcSP.jpg


Even inpakken en 10 laten rusten, Alu folie verwijderen en het mes slijpen...

MiYhDe8.jpg


Aan tafel!

Y7c9odF.jpg


Wat over is gaat de vriezer in, tenzij er nog genootschapleden zijn die honger hebben  :D  :)

x9RjPJo.jpg
 
Lekker kippetje, gefeliciteerd met je Tokkie.
 
Ziet er goed uit, houd wel je draadje van je thermometer in de gaten dat ie niet boven je kolen hangt.
 
Bedankt allemaal. De smaak was goed maar de rub had iets meer zout mogen hebben, weet voor de volgende keer. De rooksmaak zat er goed in, erg lekker en mals allemaal.

Al met al een goed stukje vlees, deze kip komt van de kromhoeksterkip uit Lunteren. De kippen aldaar leiden een "gewoon" leven zonder antibiotica of andere groei-rommel. Website: http://dekromhoeksterkip.com/ en de prijs is niet belachelijk, ? 4,90 voor een kilo eerlijke, antibioticavrije en salmonellavrije kip.

Wij halen die van ons bij een kaasboerderij verderop maar je kan ook via het internet bestellen zie ik.
 
Zag je die kip zitten, die was echt blij dat ze zo lekker bereidt is!!!
Gefeliciteerd met TOK
 
Lekker hoor!
Wil ook nog is op zoek naar een kippetje die gewoon bij een klein boertje is groot gebracht.
Op vakantie in Venezuela eens kip gegeten, je weet dan niet wat je proeft!
 
heb niet echt honger maar zo'n stukje kip is hier altijd welkom. Ziet er lekker uit  ;)
 
Ook al zo'n heerlijk kippetje! Welkom bij de Tokkies
 
Die kip is goed aan haar einde gekomen  :p
 
Terug
Bovenaan Onderaan