Beef en Steak

Een hete hond maar dan anders

M.Z.N.

Vuurmaker
Berichten
59
Goeden dag allen het is lang geleden.

Hier bij een inzending van mij voor de challenge "hotdog".


Na het lezen van de wedstrijd zag ik mij een broodje in mijn hoofd voorbij flitsen en die heb ik proberen te maken.

We beginnen als eerste met idd het broodje te maken. De keuze was gevallen op een platbroodje. Wat heb je nodig?
400 gram zelfrijzend bakmeel, 250 gram Griekse yoghurt en een snufje zout. Dat meng je in een kom tot een mooi deeg massa en die zet je in de koelkast voor minimaal een half uur.

Dan zijn wij het sausje gaan maken. Een scheut mayonaise, lepeltje mosterd, augurk en zilveruitjes ( fijn gehakt) en dat gemengd en in de koelkast en jaag het maar samen komen tot 1 geheel.
20240825_132453.jpg


Toen de bbq aangestoken en even gewacht tot die op temperatuur was van 120 graden.
Blokje eiken er in en de rundersaucijsjes er op.
20240825_125522.jpg


Even wachten en een ronde lopen met de hond die wou er graag even uit.

Bij terugkomst de skillet tevoorschijn getoverd en de saucijsjes eraf. Het indirecte gedeelte veranderd in een directe gedeelte luchtsluizen open en de skillet erop om warm te worden 200/250 graden.

15 minuutjes later het deeg in stukjes verdeeld en plat gerold en in de hete droge pan.
20240825_134351.jpg
20240825_134558.jpg


En na een minuut kon hij omgedraaid worden en weer na een minuut was het brood klaar.

Toen begon het samen brengen van de gerechten en de eind foto schieten.
Met klap op het einde lekker opeten.


20240825_140319.jpg




Wat ik anders zou doen de volgende keer? Iets pittigs in het sausje een galapeno pepertje of sambal denk ik. Maar het was een geslaagd broodje.
 
Ziet er goed uit.
Lekkere speklapjes ook als snack tijdens t grillen.
 
Dat is wel een heel plat broodje. 🤣

Nee, zonder gein, ziet er goed uit!
Is die speklap verdwenen of was dat een extraatje voor de chef?
 
Dat is wel een heel plat broodje. 🤣

Nee, zonder gein, ziet er goed uit!
Is die speklap verdwenen of was dat een extraatje voor de chef?

Voor de hond en kat 😖

Ze lagen iets te lang in de koelkast voor menselijke consumptie 😔
 
Terug
Bovenaan Onderaan