BasBQ
Beef en Steak

Een ezeltje van Dominique

 
 
 

Dominique

BBQ Junkie
Berichten
6.790
Ik ging naar de Sligro voor fricandeau....en waar kwam ik mee thuis? Een Ezeltje....Van ruim 500 gr.
Vervolgens had ik niet alles in huis wat er volgens ome Bob mee moest, dus hier een Dominique-aans recept.

Marinade
3/4  cup ananassap
1/4 cup sojasauce light ( dat is minder zout, te lui om de trap op te lopen voor gewone soja)
2 eetl zeezout fijn
3 eetl golden syrup
2 1/2 eetl limoensap ( flesje)
1/2 eetlepel chilipoeder
2 tenen knoflook geperst
1/4 theel cayenepeper
1/4 theel djahe.
Na 5 uur marineren ziet dat er zo uit
8a1f14db.jpg


Daarna droogdeppen en bestrooien met vlokjes kalfsbouillon. Bij de Sligro vandaan.
29ef03f7.jpg

297b1210.jpg


4 minuten aan elke kant op 200?c direct, daarna 20 minuten indirect tot een kern van 60?c, en 10 minuten in folie. Krijg je dit dus....
0f75117c.jpg


En in plakjes gesneden, het was malser dan ik verwacht had.
36557b4c.jpg


Aanvallen!
erbij aardappeltjes met Todds dirt en gerookte paprika uit de oven, mayonaise met limoensap, en een groene salade.
Ik mocht blijven, binnen zelfs.....;)


 
je bent idd lekker bezig geweest, Ruud boft maar met zo'n vrouw als jij
 
Leo zei:
je bent idd lekker bezig geweest, Ruud boft maar met zo'n vrouw als jij

Ik lees dit voor, zegt ie ijskoud " weet ik", de schat! Die maak je toch ook niet gek ook he?
 
Dominique zei:
Leo zei:
je bent idd lekker bezig geweest, Ruud boft maar met zo'n vrouw als jij

Ik lees dit voor, zegt ie ijskoud " weet ik", de schat! Die maak je toch ook niet gek ook he?

anders was ie het al geweest waarschijnlijk  :D :D
 
Als ik het goed heb is het eigenlijk een ezelinnetje.... :p
Is positief bedoeld voordat we de verkeerde discussie krijgen  :eek:
 
Lekker hoor, en mooie foto's!!
 
Ging dat goed zo met die vlokjes Domi? Ik had ze zelf nog even door de koffiemolen gejast om ze wat fijner te maken.
 
Ziet er erg lekker uit.
 
noskos zei:
Ging dat goed zo met die vlokjes Domi? Ik had ze zelf nog even door de koffiemolen gejast om ze wat fijner te maken.

Smolten mooi weg volgens mij hoor, ze zijn superbros. Was denk ik niet nodig ( alsof ik daarover gedacht heb, neetochzeker).
 
Had het nog gezegd... ;)
 
Maar ja, was de ontvangst kant wel in luister modus :)
 
RoBBQ zei:
Maar ja, was de ontvangst kant wel in luister modus :)

Meestal niet, ik kakel gewoon door hem heen ;)  Maar Dennis heeft niet goed gelezen, het was namelijk niet nodig om te malen, ze smolten weg. Neemt niet weg dat ie het gezegd kan hebben hoor....
 
Heb het nog nooit gehad, maar ziet er "aantrekkelijk" uit.
 
Ha Marc,

Was het dus niet de bedoeling dat het wegsmolt? Die bouillon? Had het er als een soort knappertje op moeten liggen? Dat had ik niet begrepen. Nou ja, het was erg lekker, dat dan weer wel, ;)
 
Ziet er zeker smakelijk uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan