Ik ging naar de Sligro voor fricandeau....en waar kwam ik mee thuis? Een Ezeltje....Van ruim 500 gr.
Vervolgens had ik niet alles in huis wat er volgens ome Bob mee moest, dus hier een Dominique-aans recept.
Marinade
3/4 cup ananassap
1/4 cup sojasauce light ( dat is minder zout, te lui om de trap op te lopen voor gewone soja)
2 eetl zeezout fijn
3 eetl golden syrup
2 1/2 eetl limoensap ( flesje)
1/2 eetlepel chilipoeder
2 tenen knoflook geperst
1/4 theel cayenepeper
1/4 theel djahe.
Na 5 uur marineren ziet dat er zo uit
Daarna droogdeppen en bestrooien met vlokjes kalfsbouillon. Bij de Sligro vandaan.
4 minuten aan elke kant op 200?c direct, daarna 20 minuten indirect tot een kern van 60?c, en 10 minuten in folie. Krijg je dit dus....
En in plakjes gesneden, het was malser dan ik verwacht had.
Aanvallen!
erbij aardappeltjes met Todds dirt en gerookte paprika uit de oven, mayonaise met limoensap, en een groene salade.
Ik mocht blijven, binnen zelfs.....
Vervolgens had ik niet alles in huis wat er volgens ome Bob mee moest, dus hier een Dominique-aans recept.
Marinade
3/4 cup ananassap
1/4 cup sojasauce light ( dat is minder zout, te lui om de trap op te lopen voor gewone soja)
2 eetl zeezout fijn
3 eetl golden syrup
2 1/2 eetl limoensap ( flesje)
1/2 eetlepel chilipoeder
2 tenen knoflook geperst
1/4 theel cayenepeper
1/4 theel djahe.
Na 5 uur marineren ziet dat er zo uit

Daarna droogdeppen en bestrooien met vlokjes kalfsbouillon. Bij de Sligro vandaan.

4 minuten aan elke kant op 200?c direct, daarna 20 minuten indirect tot een kern van 60?c, en 10 minuten in folie. Krijg je dit dus....

En in plakjes gesneden, het was malser dan ik verwacht had.

Aanvallen!
erbij aardappeltjes met Todds dirt en gerookte paprika uit de oven, mayonaise met limoensap, en een groene salade.
Ik mocht blijven, binnen zelfs.....