BasBQ
Beef en Steak

Een DO of een pizzasteen?

M

maurice70xx

Gast
IK zit ook te twijfelen, wat aan te schaffen, een do of een pizzasteen, waar kan je meer mee?, ik weet het is niet te vergelijken maar wat zouden jullie als eerste aanschaffen?.
 
Op een pizzasteen kun je ..... pizza maken
In een DO kun je brood, soep, mosselen, chili, stew etc. maken....
 
Maurice, ik heb de draad even gesplitst (mooie oefening voor mij).

Maurice een pizzasteen van Cadac kost ongeveer 15 €, en nu in de bbq opruiming bij het tuincentrum nog minder, die zou ik sowieso kopen dan kan er misschien ook nog een DO vanaf.

Hugo, op een pizzasteen is het ook goed  broodjes bakken.
 
Ik weet niet of de Sligro ze nog steeds heeft, maar ik heb daar voor een euro of 8 indertijd een gietijzeren pannetje gekocht. In de VS noemen ze dat ook gewoon een Dutch Oven.
Die kun je zo in de BBQ zetten voor al die dingen. Wil je brood maken met kooltjes op de deksel en er onder of wil je hem buiten de BBQ gebruiken dan heb je natuurlijk een model met pootjes nodig, maar voor al die andere dingen kun je hier prima mee uit de voeten!
 
ik heb me rot lopen zoeken bij de sligro, helaas, geen pannetjes.... toen kwam ik bij nijhof in Baarn, daar waren ze in de aanbieding :) ik zou als je echt moet kiezen voor een DO gaan.... maar sluit me volledig aan bij frits
 
Ik zou voor een DO kiezen,daar kun je zo veel meer mee.
Je kan er ook pizza's in bakken,worden niet zo groot als op een pizzasteen.

Gr.Mike
 
ach een pizza steen kost € 15 euro en een do ook zo iets, je kan de deksel van de do ook gebruiken als pizza steen.
 
mooi is dat wordt mijn bericht weer gesplitst!!! hahahaha, maar goed, ik moet dus voor allebei gaan, waar is die pizzasteen concreet te vinden dan?
 
Even googlen voor de meest recente prijs.

maurice70xx zei:
mooi is dat wordt mijn bericht weer gesplitst!!! hahahaha, maar goed, ik moet dus voor allebei gaan, waar is die pizzasteen concreet te vinden dan?
 
Terug
Bovenaan Onderaan