BasBQ
Beef en Steak

Ecobrasa kokosbriketten

Vandaag weer 2 dozen van 10kg geleverd gekregen. Topspul, zeker in de WGA ideaal!
Ik was voor 2 x 10 kg nu €55,10 kwijt incl. Verzendkosten bij eco-logisch.nl (nog nooit eerder van die site gehoord overigens)
 
Eco-logisch was jaren geleden de eerste site die Ecobrasa verkocht.
 
Eco brasa in aanschaf misschien iets duurder, alhoewel ik denk dat aan brandduur/verbruik Ik quite speel ten opzichte van andere kokosbriketten.
Voor in de weber is en blijft het mijn persoonlijke all time favoriet!
 
Ik heb echt een haat-liefdeverhouding met kokosbriketten. Voor in de WGA of andere Weber pak ik alsnog vaak houtskool. Ik merk dat het vuur niet lekker ‘overslaat’ bij vierkante briketten.
 
Ik ben ook een echte houtskool stoker maar heb nu toch ook eens twee dozen Ecobrasa gekocht, samen met het kleine startertje. Ideaal voor de WGA en de Tabl’O. Mijn kamado’s blijven houtskool consumeren maar die kleine handige briketjes ga ik voor de andere apparaten vaker gebruiken!
 
Bij Eco-Logisch dan zeker?
Klopt, Sander.

Dat kleine startertje is echt en extra aanbeveling waard. Past ook mooi in de WGA als je op vakantie gaat.

ik ben van plan om mijn veel te weinig in gebruik zijnde WGA dit jaar mee te nemen op vakantie. De laatste jaren ging standaard de BGE Mini mee maar ik vind het alsnog wel een gezeul met zo’n brok keramiek. We hebben ook een kleinere auto gekregen dus de WGA lijkt me praktischer.

Veel oefenen voordat we weg gaan!

Robert
 
Vandaag het laatste beetje van de Ecobrasa opgemaakt. Hoeveel doen jullie in de kleine starter voor de WGA?
 
Vandaag het laatste beetje van de Ecobrasa opgemaakt. Hoeveel doen jullie in de kleine starter voor de WGA?
Ik had bij de eerste keer de briketten uitproberen een paar kipburgertjes dus heb 10 briketjes gebruikt. Dat was ongeveer een half startertje.
Wat mij wel opviel is dat na het sluiten van de WGA deze nog heel lang warm bleef. Het lekken van een klein beetje lucht is kennelijk voldoende om de briketjes nog lang na te doen gloeien.
 
Ik had bij de eerste keer de briketten uitproberen een paar kipburgertjes dus heb 10 briketjes gebruikt. Dat was ongeveer een half startertje.
Wat mij wel opviel is dat na het sluiten van de WGA deze nog heel lang warm bleef. Het lekken van een klein beetje lucht is kennelijk voldoende om de briketjes nog lang na te doen gloeien.
Dat merk ik dus ook. Mijn deksel sluit niet helemaal lekker. Er zit vrij veel speling in. Dat verklaart het ook meteen.
 
Dat merk ik dus ook. Mijn deksel sluit niet helemaal lekker. Er zit vrij veel speling in. Dat verklaart het ook meteen.
Het is niet zoals een kamado die perfect afsluit door het vilt en de strakke schuifjes. De WGA heeft gewoon overal wat meer speling.
Gewoon even rekening mee houden denk ik.
 
Het is niet zoals een kamado die perfect afsluit door het vilt en de strakke schuifjes. De WGA heeft gewoon overal wat meer speling.
Gewoon even rekening mee houden denk ik.
Precies, ik gebruik de WGA vooral voor het vlotte werk (burgers, worstjes, spiesjes). Dus het is niet zo erg 😉 Ga wel weer verder met Dammers. Dat werkt voor mij persoonlijk het fijnste.
 
Terug
Bovenaan Onderaan