BasBQ
Beef en Steak

Ecobrasa cuba houtskool

 
 
 
 

Sjerome

Stoker
Berichten
324
Ik heb er nu 3 sessie opzitten met Ecobrasa houtskool Cuba. Tot nu toe erg goed bevallen. Heel zuinig en een aangename geur al bij het aansteken.
Wat zijn jullie ervaring ermee?

Ik ben overgestapt van Black Ranch Cuba omdat deze de laatste tijd veel kleine stukje had en er een petroleum lucht aanwezig is. Dit was voorheen niet. Ik heb hetzelfde meegemaakt met de Black Range Argentina.
 
Ik vraag me eigenlijk weleens af of je niet heel vaak hetzelfde spul in een andere verpakking tegenkomt.
Ik heb weleens van die Dammers acacia meegenomen, en ook Black Ranch acacia (zuid afrika). Ik merkte totaal geen verschil in samenstelling, brandtijd, etc (niet-wetenschappelijk vastgesteld weliswaar).

Ik zeg niet dat dat voor alles geldt, maar ik heb een beetje het gevoel alsof we het soms over CD's van AC/DC hebben: steeds hetzelfde, maar dan met een andere hoes :)
 
Hallo Dennis, ik merkte verschil in de loop van jaren, in ieder geval bij Black Ranch, die petroleum lucht lijkt er eerst bij de Argentijnse en later bij die Cubaanse erbij zijn gekomen. Dat was voorheen niet. Of dat ook bij de Dammer zo is kan ik niet zeggen. Misschien is de productiemethode gewijzigd. Ik heb geen idee.
 
Zou zomaar kunnen, ik zeg ook niet dat het niet is, want ik weet het niet.
Ik heb ook geen idee hoeveel houtskool "fabrieken" er zijn, en/of hoe dat werkt. Zou nog best zo kunnen zijn dat bijvoorbeeld ecobrasa een nauwere specificatie aanhoud tov black ranch, bij dezelfde toeleverancier, of iets dergelijks.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat allemaal zit, hopelijk komt daar nog antwoord op!

Wat de black ranch petroleumlucht betreft, ik heb weleens een slecht stukje gehad (kun je meestal wel zien, dan heb je zo'n stuk dat er meer uitziet als steenkool) maar nog nooit gehad dat ik er een hele zak voor weg moest gooien. Naar mijn smaak dan; er zijn natuurlijk meerdere mensen die black ranch rode quebracho niet zo kunnen waarderen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan