Beef en Steak

Dymbox.pl

the_fonz1975

Tondelzoeker
Ik heb naast 2 cilindervormige rookoventjes (1 merkloos en 1 barbecook) ook een grotere rookkast (zie foto's) Ik rook in die kast voornamelijk zalm (koudroken) en af en toe ook eens een hammetje, en daarnaast ook warm roken (o.a. paling).
Mijn vraag gaat nu vooral over het koud roken.
Ik merk dat de spiraalvormige CSG's niet altijd even vlot smeulen en daar zit vaak het vochtige voor iets tussen. Ik overweeg sterk om de dymbox.pl van 30 (1,3 liter) of 40cm (2,3 liter) aante schaffen, deze laatste vooral omdat deze laatste makkelijk 6 tot 8 uur rook kan geven en dat lijkt me wel handig. Doen of niet? Alle raad/aanbevelingen/info zijn welkom. Alvast bedankt

20190504_152357.jpg

20190504_152409.jpg

ik heb iets gelijkaardigs, home made.

mijn ervaringen zijn dat het veel heviger rookt, ook niet altijd ideaal werkt (te weinig zuurstuf en hij gaat ook uit).
Doordat hij meer rookt, ook minder lang aan.

Voor de meeste zaken ben ik terug overgeschakeld naar de CSG.
Wel merk ik dat het uitgaan dikwijls te maken heeft met te groffe mot.
Diagonaal gaan met te fijne mot.
Stijn, Wat bedoel je met 'diagonaal gaan met fijne mot'?

Dat hij niet mooi het traject volgt van de csg maar diagonaal door alle banen heen.
Je moet ervoor zorgen dat de mot de wandjes niet overdekt, want dan is er een 'brugje' waar het smeulen van het ene baantje naar het andere kan. Op zicht lijkt mij dat de hoofdoorzaak, want ik heb CSG's met grove mazen en fijnere mazen, en gebruik ook mot van verschillende korrel, maar heb geen last van diagonaal - zoals jij het noemt, zelfs niet bij mijn fijnste mot

Terug
Bovenaan Onderaan