Beef en Steak

Dubbele kerst rollade

Ridevi71

Forum Meubilair
Hoi BBQ collega's.

Allereerst ook langs deze weg iedereen een mooi, rokerig, culinair, lekker en vooral gezellig kerstfeest gewenst.

Zoals bij vele van jullie ben je met een kerstdiner altijd de sjaak om iets van de bbq te toveren.
Niet erg, want laat dat mijn hobby zijn. Bijkomend (en niet te onderschatten) voordeel is dat je dan zelf grotendeels de touwtjes in handen hebt, wat betreft het hoofdgerecht  :D

Vaak verdelen we de taken, dus laat anderen maar het voorgerecht, salades, nagerecht verzorgen. Ik regel wel een mooi hoofdgerecht  :)

Aangezien bij kerst een rollade redelijk traditioneel is, en ik er hele goeie herinneringen aan heb, is er gekozen om deze rollade nog eens te maken :
http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=12268.0

Daarnaast een 2e variant, want een beetje expirementeren en afwijken van standaard recepten vind ik altijd erg leuk en leerzaam.
De 2e variant is ook met pezo bestrooid. Maar nu gevuld met Turkse sucuk, paprika en jalape?os.

De pic's :

Hier de rollade klaar om op te rollen. Links is het "standaard"  recept

Opgerold en gebonden

Hier trouwens een foto van de Turkse sucuk waarvan ik plakjes gesneden heb voor in de rollade.
De worst is trouwens ook een waanzinnig lekker borrel hapje, of op een tosti, of......  Enz.
Ik heb hier de pittige variant. Er is ook een nog iets mildere

Op de cobb. Kerstdiner was niet bij ons thuis, dus de cobb is dan ideaal.

Vanwege het slechte weer de schuur van de mensen waar we aten een heerlijke geur gegeven  :D  :D  :D

Het eindresultaat

Het was heerlijk. De variant met sucuk en jalape?os was een beetje aan de pittige kant,  maar zeker erg lekker. Volgende keer minder jalape?os. Zeker een blijvertje. Doordat de sucuk al sterk gekruid is, hoef je zelf weinig meer toe te voegen.
En wat is de cobb toch een fijn ding. Het geheel heeft er 2 uur op gelegen. Toen waren de 15 kokos briketten nog meer voor iets meer dan de helft op. Super zuinig.

Dank voor het kijken.
Op naar de kerst maaltijd van vanavond.

Groeten
Rick

Lekker hoor.
Sucuk, heerlijk, moet ik toch eens het originele recept van zoeken :D

Ziet er heerlijk uit! Lust ik!

mooie rollades

Prachtig resultaat ! Ook nu weer kalfsbiefstuk gebruikt Ridevi71?

+1 voor de to-do lijst

Top kerst zo!

Roland1971 zei:
Prachtig resultaat ! Ook nu weer kalfsbiefstuk gebruikt Ridevi71?

+1 voor de to-do lijst

Jazeker. Is heerlijk vlees en leent zich goed om te kruiden e.d.

Groet.
Rick

Terug
Bovenaan Onderaan