Beef en Steak

DO maiden voyage: belabberd breekbrood

 
 
 

Gerard777

Gemarineerd
Berichten
2.031
Vandaag heb ik eindelijk de stap genomen om de DO 2 qt, ja ja ik heb een kleintje ik weet het, in gebruik te nemen. Ongeveer een half jaar geleden als geseasoned, dus stond al een tijdje op me te wachten...

Ik dacht voor t gemak een kant en klaar mix te gebruiken

IMAG0165.jpg


mix in de kom

IMAG0153-1.jpg


beschrijving volledig gevolgd voor wat betreft rijzen, maar het zag er niet uit of het gerezen had...

IMAG0155.jpg


De DO app is ideaal om het aantal kooltjes te bepalen :)

IMAG0154.jpg


IMAG0156.jpg


Het resultaat

IMAG0162-1.jpg


bovenzijde

IMAG0163.jpg


onderzijde

IMAG0164.jpg


En het was dus niet gerezen...

IMAG0166.jpg


Niet te eten dus. Over de DO ben ik wel tevreden, brood had een mooi kleurtje, goeie korst, alleen dat rijzen... volgende keer niet dit pakje maar iets anders... aan de DO zal het niet liggen :)

IMAG0160-1.jpg
 
jammer dat je brood mislukt is, je kan in je DO echt wel lekker brood bakken, de volhouder wint
 
Zonde!
 
Gebruik de volgende keer eens koopmans,dan lukt het wel.
 
Ja, ben zelf ook niet echt te spreken over dat spul van perfekt, had verleden keer poffertjesmix die ook niet te knagen was.
 
Gerard, balen dat het niet gelukt was.

Het kan behalve aan het pak ook liggen aan de bereidings wijze. Je gist werkt pas goed als je met lauwwarm water werkt, ik heb de vorige keer de pan eerst opgewarmd in een oven van 50 C om de kou eruit te krijgen, het rijzen heb ik ook in de die oven gedaan met een natte doek erover om zeker te zijn dat het gist goed kan werken.

Ben trouwens benieuwd of de DO app er nu ook voor de Iphone is?
 
Klinkt logisch Frits. Zeker omdat de pan uit de schuur kwam, dus inderdaad wel koud moet zijn geweest. Volgende keer neem ik je advies mee :-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan