Beef en Steak

Deze slabs nog te eten

Wailer

Stoker
Komend weekend hebben we eters die graag eens goede ribbels willen eten, dus ik pak even pak met 3 slabs uit mn vriezer... Van bbquality, per 3 verpakt zo in mn vriezer gekieperd,tot nu toe alles in orde..

Maar deze lijkt niet vacuum te zijn (geweest) en ijskristallen zichtbaar... Ik zal in ieder geval bbquality contacteren maar is het nog te eten?

a01aafb86353a19a1203847f60c09bba.jpg

30c68caaaf4ce94759360d74e2e1a91d.jpg

fee1d2e23371fe16f8c6bac189d963a3.jpg

Even ontdooien en voelen hoe het vlees aanvoelt. Als het "kapot gevroren" is voelt het wat ruw aan de structuur is dan weg.  Als het minder dan 6 maanden geleden is moet het wel kunnen. Ik zou het zeker proberen weggooien kan dan altijd nog. En anders gewoon lekker opeten  :D

Wailer zei:
Maar deze lijkt niet vacuum te zijn (geweest) en ijskristallen zichtbaar... Ik zal in ieder geval bbquality contacteren maar is het nog te eten?

Wailer zei:
zo in mn vriezer gekieperd

en dat laatste post je zo maar ffn,,, nou dan ga je volgens mij mooi nat bij die bb-qualitie .
maar goed: als vaste klant en Kenner zul je t wel vergoed krijgen.

verder: controleer jij wel t vacuum van je verpakte vlees voor t de vriezer in gaat???
want daarmee begint je laatste vraag in de 1e quote

Gekieperd niet te letterlijk nemen av. Gewoon van de doos direct in de vriezer gedaan.

Ik wijs toch ook niet direct naar bbquality? Mijn voornaamste vraag is, of het nog te eten is.

Verstuurd vanaf mijn E5823 met Tapatalk

nou gezien die foto s dan schrik ik wel ffn en vraag me af hoe jij met je vlees omgaat.
en je verwijst echt wel naar de leverancier .
maar dat is ook jouw zaak,,niet geschoten is altijd mis.

verder zie Boldeagle zn post en hopen dat je vlees nog goed is.
en sucses met de sessie morgen en schotel de gasten maar eens ffn echte smakelijke ribs voor

Ik ga heel netjes met mn vlees om. Ik heb leverancier gebeld en zei dat het wel eens vaker gebeurt met ribs ivm scherpe botjes. Zolang het maar direct de vriezer in is gegaan en dat is het gelukkig.

Verstuurd vanaf mijn E5823 met Tapatalk

Wat me nog ff te binnen schiet:
Als je ribs in een doos koopt, zijn ze nooit vacuum en liggen ze los tussen wat plastic. (vaak tot mijn ongenoegen met 6 stuks aan elkaar gevroren maar dit terzijde). Bij mij liggen ze hooguit 3 maanden in de vriezer. nog nooit klachten over gehad trouwens  :D

Beetje ijs op de ribben is niet erg, vriesdroog is minder prettig, maar kub je er ook afsnijden natuurlijk. Even ontdooien en bekijken, als het niet wat is of je hebt er zelf gewoon geen vertrouwen in, gooi het dan in de ton en fiets even langs de sligro of iets dergelijks. Komt vast goed ;)

Terug
Bovenaan Onderaan