BasBQ
Beef en Steak

Dessert van de BBQ: Chocolade Moelleux met Gegrilde Ananas

 
 
 
 
 

Sander72

BBQ Junkie
Berichten
6.917
Beste BBQ-vrienden!

Vandaag moest er serieus gewerkt worden, ik wil dolgraag meedoen aan die fotowedstrijd deze maand!



Ik maakte Chocolade Moeulleux met Gegrilde Ananas. En het was heerlijk...

Zoals beloofd hieronder de receptuur:

Voor de Chocolade Moelleux

200 gram boter
200 gram chocolade
200 gram poedersuiker
100 g bloem
4 eieren
2 tl cacao

Bereiding

Meng suiker, eieren en bloem totdat het een homogene massa is.
Smelt de chocolade met de boter au bain marie en laat 10 minuten afkoelen.
Meng het chocolade mengsel met de suiker, eieren en bloem.
(nu kun je dit mengsel in de koelkast bewaren of meteen verder gaan)


Voor het ananassiroopje

4 schijven ananas gehalveerd en hart eruit
4 steranijs
1 kaneelstokje
6 kardemonpeulen gekneusd
10 korianderkorrels
5 kruidnagels
500 ml water

Bereiding

Alle ingredi?nten van de kruidensiroop in een pannetje doen en tot het kookpunt brengen.
10 minuten laten doorkoken en er de ananasschijfjes in leggen, 15 minuten laten koken.
De ananasschijven verwijderen, het sap door een zeef halen en in pannetje (van het vuur) terug zetten.


Bak nu de cakejes bij 200?C indirect en met pizzasteen in een beboterde en van laagje cacao voorziene ring. Dit luistert vrij nauw (daarom bakte ik ze 1 voor 1) ik kwam op 8 minuten uit. Je wil het cakje lopend houden maar van buiten wel mooi gaar gebakken. Laat de cakejes even rusten zodat je het grillrooster kan plaatsen.

Grill de ananas zodat er een mooi streepje op zit. Breng na het grillen een dun laagje siroop terug aan op de ananas voor meer smaak en een mooie glans.

Serveer met mooie framboosjes erop en versier met wat poedersuiker... doe je mee aan een fotowedstrijd leg er dan een blaadje munt en een goudappeltje bij en serveer op zo'n mooi cederhouten plankje! ;)


Lekker vroeg van start:


Kruiderijtje mooi uitgelegd, hiervan trok ik een siroopje waar de gegrilde ananas mee geglaceerd werd:


Au bain Marie de chocolades en boter glad maken:


Eindelijk weer eens mijn stekertjes gebruiken om de ananas mooi uit te snijden:


Ananas zachtjes garen in de siroop:


Ring beboteren en poederen met cacoa-poeder:


Gesmolten chocolade en boter na 10 minuutjes afkoelen bij het losgeklopte eieren en suiker mengsel:


Gezeefde siroopje inkoken zodat 'ie lekker sticky en sterker van smaak werd:


't Eitje naar 200?C indirect met pizzasteen voor het bakken:


Steentje heet en gaan...


Dat wordt mooi... maar is wel spannend... hoe gaar is gaar genoeg?


Daarna vlug de ananas aangrillen:


Daarna het bordje opmaken:


Haha... verrassing!

Misschien weten jullie als liefhebbers ook wel dat een mooie Chocolade Moeulleux lekker hoort te lopen als je die aansnijdt....

Zou het gelukt zijn? Kijk maar in het wedstrijd-draadje.

http://www.bbqgenootschap.nl/forum/fotowedstrijd/fotowedstrijd-maart-'desserts-van-de-q-'/msg172119/#msg172119

Bedankt voor het kijken!
 
Oeioeioei, the game is on!!
Ook weer zo'n heerlijk dessert. Ook top gedaan!
 
prachtige reportage en een prachtig recept
 
Heerlijk.
Misschien dat je bij de tekst nog even kan vemelden hoeveel je heb gebruikt van de ingredienten, dan kunnen we hem verplaatsen naar de recepten gedeelte want daar hoort dit wel thuis.
 
Zoooooooooooooooo, wat een mooie reportage. Ik krijg er spontaan weer trek van. Wat een pracht resutlaat.
Je hebt de lat wel hoog gelegd.......
 
Wat een prachtige reportage zeg!
 
Mike v R zei:
Heerlijk.
Misschien dat je bij de tekst nog even kan vemelden hoeveel je heb gebruikt van de ingredienten, dan kunnen we hem verplaatsen naar de recepten gedeelte want daar hoort dit wel thuis.

Zal ik doen Mike. Iedereen die stemt op mijn foto ontvangt het recept! ;)
 
Wow!!
 
Zodan, dat is me toch ff een schitterende creatie geworden zeg.
 
Sodemieters... Dat ziet er goed uit...
 
Pffff.......kon nog net wegklikken toen de baas er aan kwam, anders had ik meteen aan de bak gemoeten (zo van: " Waar kijk je nu weer naar....ohhhhh....maar dat is lekker...wanneer ga je dit maken?".
 
Terug
Bovenaan Onderaan