BasBQ
Beef en Steak

Dekselthermometer met losse probe?

 
 
 

Jorizzz

Kooltjesharker
Berichten
117
Ik heb sinds kort een Weber 57cm kettle (E-5775). Hier zit een thermometer in de deksel, maar ik heb al gezien dat je daar eigenlijk weinig aan hebt. Het verschil tussen de waarde die die aangeeft en wat een Ikea Fantast met de probe op roosterniveau zegt is enorm. Dat verschil schommelt tussen de 40 en 80 graden zo'n beetje, en dat is toch best lastig voor low and slow bbq-en... Totaal onvoorspelbaar dus ook dat ding, en toch zonde!

Weet iemand of er thermometers bestaan die op de plek van zo'n standaard dekselthermometer bevestigd kunnen worden, maar die een losse probe hebben, al dan niet bedraad, die je op roosterniveau kunt bevestigen? Ik kan zelf niets vinden, maar als iemand het weet, dan bevindt diegene zich vast op dit forum ;)

Bestaat het niet, dan heb ik wellicht een gaatje in de markt gevonden...
 
Ik zou kijken voor een meater of meater plus thermometer. Compleet draadloos, met 1 probe meet je de rooster en de vlees temperatuur.

Met een draad door het deksel waar nu de thermometer zit, heb je een lange draad nodig voor wanneer je het deksel opent. Die draad kan dan op je vlees liggen, lijkt me geen handige oplossing helaas...

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.1 met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan