BasBQ
Beef en Steak

De WGA in Frankrijk

 
 

KoKandre

Sprokkelaar
Berichten
34
Ik had beloofd om nog een draadje te posten in het kader van de WGA op vakantie. Bij deze dus de WGA in Frankrijk. Vlak voor mijn vakantie in augustus nog een WGA aangeschaft, want ik was het q-en op een safari-chef van Cadac wel zat.
Nu is het wel zo dat in Zuid Frankrijk lang niet op elke camping met houtskool mag worden gewerkt, maar in overleg met de campingeigenaar heb ik daar wel wat op gevonden. Gewoon een plek aan het water zoeken. En dan MOINKS maken, jammieee!!!!





Aangezien ik geen rookhout bij me had heb ik maar bij een wijnboer van druivenrank gescoord. Verder zijn MOINKS zover ik dat heb kunnen zien op deze site rond. Dan passen ze minder goed op het heerlijke Franse stokbrood. Ik heb daarom de vorm maar wat aangepast en bij mij zijn het voortaan in de vakantie MOINKstaafjes ;). Overigens zal dat de smaak niet be?nvloeden.



Na een klein uurtje:


Bbq saus er op en nog een beetje nagaren en dan aanvallen. De eersten hebben het Franse stokbrood niet gezien B-)



Vanaf nu is de WGA de standaard voor in de vakantie!
 
Mooi man gaaf! Bij mij hoort ie ook in de basis uitrusting
 
dat ziet er prima uit, WGA staat hier ook het meeste aan
 
Hier was de WGA ook mee op vakantie. Als je de dekselgreep eraf schroeft (alleen nieuwe model) is het een mooi klein pakket. De kleine starter van Weber past er dan mooi in met wat aanmaakblokjes en zelfs een tang en een spatel passen er dan nog bij.

Dit was onze opstelling:

741E0DB0-61CE-4A17-8D4B-FBF06C56FCB7_zpskogp1bxc.jpg
 
Wat is het toch een mooi apparaat. Zag onlangs een foto voorbij komen met iemand die hem helemaal vol had met alle benodigdheden inclusief kruiden ed.
 
Op een mooi plekkie in de zon op zo'n klein WGA'tje bbq-en is ook ??n van mijn favoriete vakantiebestedingen. Soms is het wat passen en meten, maar je kunt er eigenlijk gewoon alles op maken wat je wilt.
Een leuke aanwinst voor naast zo'n WGA is een Dutch Oven. Die gaat bij ons ook standaard mee. Zeker op campingtrips met wat vrienden is zo'n pot op een vuurtje erg gezellig. Kun je vers brood bakken voor bij de prachtig uitziende MOINKS ;)
Heerlijk dagje zo, met je ballen aan het water :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan