Beef en Steak

De groeten vanuit Tilburg

• Onderwerp starter Onderwerp starter WoKo
  • Startdatum Startdatum
W

WoKo

Gast
Hallo Allen,

Alweer een aantal weekjes aan het meelezen op dit mooie forum. Toen ik de post van rocker zocht over zijn pulled pork moest ik me aanmelden om zijn profiel te zien. Dus is het niet meer dan netjes om me even voor te stellen.

Ik ben Wouter woon in Tilburg en ben tot op heden een lekker weer BBQ'er. Vrouwlief maakt het vlees + marinade en ik gooi de Q aan en zorg voor overheerlijk warm vlees. So far so good. Mijn Q is een rechthoekige bak met 2 roosters erop. Dit is lekker makkelijk omdat je gewoon een groot vuur maakt en wanneer het vlees te hard gaat zet je het rooster een verdieping hoger.
Deze manier van Q'en gaat mij al 15 jaar goed af (waarvan 5 op de huidige).

Nu ben ik gaan twijfelen om een nieuwe te kopen. Dit komt omdat ik afgelopen kerst met mijn zwager T-Bone steak zijn gaan maken op een kettle BBQ (namaak weber). Het was koud maar toch makkelijk te doen met zo'n deksel. Zelfs de lucht gaten moeten afdekken omdat het te snel ging. Maar wat was dit lekker zeg, dit had ik op mijn BBQ nooit zo goed gekregen.

Dus nu aan het kijken voor een nieuwe! Wat ik er mee ga doen, het zelfde als altijd lekker opstoken en vlees er op. Hoe? Voor als eerst direct, maar de low & slow gerechten maken me erg hongerig :-) Vooral het spelen met rubs etc spreekt mij erg aan. Dus ik hoop ooit eens de marinade te mogen maken :-D

Ik ben nu aan het kijken voor een OTP47 of de Master Touch. Een WSM lijkt me nog geen goed idee omdat je er eigenlijk niet (handig) mee kunt grillen. En voor de prijs van een EI kan ik redelijk wat vlees kopen om te proberen.
Nog even rustig kijken want het lijkt een mooi BBQ jaar te worden!

Van harte welkom Wouter!!

Hoi Wouter, welkom bij het BBQ Genootschap!
Het virus heeft al aardig toegeslagen als ik het zo lees.
Als ik jouw was zou ik wel voor een 57 cm gaan in plaats van een 47 cm, gewoon omdat je dan veel meer ruimte (en daarmee mogelijkheden) hebt!

Welkom Wouter!

hoi Wouter,
welkom bij dit edele genootschap

Wouter, welkom bij de club. Een Weber 57 is een mooie BBQ, op marktplaats staan er heel veel voor niet al te veel, een kleine schrob beurt en ze zijn weer als nieuw.

Erg verstandig om eerst met een OTP (of OTP achtige bbq)te beginnen hoor Wouter.
De meesten zijn zo begonnen waaronder ondergetekende.
Hier kan je alles op maken, zowel Low & Slow, als Grillen.
Welkom op ons forum, en heel veel plezier hier.

Mac

Hoi Wouter van harte welkom! Idd begin met een OTP en bekijk of je dit bevalt, hierop kun je de meeste recepten maken zowel high en fast als low en slow. Het gaat zeker een mooi BBQ jaar worden

Welkom bij het Genootschap!

Bedankt voor de welkom berichten.

@Mac, dank voor de link, ik zal er naar kijken.

De master touch lijkt me erg handig met name de deksel die je wat beter kan ophangen. Ook het variabele midden rooster lijkt me handig om bijvoorbeeld pizza of een wok te gebruiken. Hoever ik het daadwerkelijk ga gebruiken...

Ik heb al wel heel veel lekkere recepten gevonden hier :-)

Welkom Wouter, veel plezier hier. Net als de rest: 57 indien mogelijk voor je weet liggen er ineens grote stukken vlees op de BBQ en dan ben je blij met een beetje ruimte  ;)

Hi WoKo,

Welom hier en heel veel plezier en inspiratie toegewenst. Ik zou toch voor een 57 kijken. Ikzelf heb een OT47 en die is me toch iets te klein. Ben sterk aan het kijken voor een slagje groter, toch net iets meer ruimte.
Persoonlijk denk dat een premium niet zo heel veel meerwaarde heeft, maar dat moet natuurlijk ieder voor zichzelf bepalen.
Vriendelijke groet,

EddyQ

hoi wouter welkom,
ik zou inderdaad ook voor weber 57 gaan. heb zelf 47 en altijd een beetje spijt.
arthur

Terug
Bovenaan Onderaan