BasBQ
Beef en Steak

De eerste MOINK balls...

 
 

JMH

Tondelzoeker
Berichten
17
Vorig weekend weg geweest met de schoonfamilie naar het "Hof van Saksen" voor een culinair weekend in een 12 persoons huis. Buiten dat de keuken binnen heel goed was ingericht met allerlei Miele inbouwapparatuur, stond er buiten een mooie Boretti buitenkeuken. Nu ben ik niet gewend om op gas te BBQ-en, maar deze kans kon ik niet laten lopen.


Om iedereen eens lekker te verrassen met een lekker hapje bij de borrel, heb ik voor de eerste keer de befaamde MOINK balls gemaakt. Deze stonden nog steeds op mijn to do list en leken mij zeer geschikt voor deze gelegenheid. Nou, niets teveel gezegd. De ballen waren heerlijk en het zeer positieve commentaar bleef maar doorgaan. Wat een succes. Zoals je op de foto's kunt zien ook een paar ballen zonder bacon omdat een enkeling geen bacon lustte. Ik moet zeggen, compleet met bacon superlekker.







Verder heb ik nog heerlijke zelfgemaakte hamburgers met o.a. nassikruiden, kaas, knoflook e.d. gemaakt, maar hiervan helaas geen foto's. Als afsluiter ook nog 5 kippen op bierblik. 4 stuks op de Boretti lekker knus tegen elkaar en eentje als Remy in de oven zittend op een blikje. Ook dit experiment is goed gelukt en viel in zeer goede aarde. Al bleef het succes van het weekend de Moink balls.

Groeten en smakelijk weekend.
 
jij hebt lekkere ballen  :)
 
Ik vond het prima gaan al was het met de kippetjes een beetje behelpen. Misschien dat ik hier later nog wat foto's van kan plaatsen, maar die heb ik zelf niet gemaakt. Helaas hebben we thuis geen ruimte voor een buitenkeuken anders had er maar zo eentje kunnen staan (zeker voor het gemak), al zou ik mijn Weber OTP zeker niet aan de kant doen want de voorkeur gaat zeker uit naar de Ecobrasa briketten.
 
Nice balls!!
 
Lekker hoor!
 
Ballen zien er lekker uit hoor
 
Mooi gelakte balletjes heb je hoor!
 
Ziet er goed uit , en die ballen zijn ook niet verkeerd  :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan