BasBQ
Beef en Steak

De baby back ribs in de blauwe M-doos zijn schaars maar komen terug!

 
 
 
 

RedFox

Gerijpt
Berichten
3.160
Vanavond bij Makro Breda even nagevraagd waarom er de laatste tijd nogal wat varianten op de "oude en vertrouwde" blauwe doos met baby back ribs opduiken in hun vriesvak.
Mij werd verteld dat de tijdelijke krapte en tekorten zijn veroorzaakt door de extreem hoge vraag uit U.S.A. om het daar op dit moment heersende tekort van regular ribs wat op te vangen.
Vanaf eind volgende week zou de situatie zich weer wat ontspannen. Dan dus weer uitkijken naar de blauwe dozen waarin ze niet met 15-20 stuks als 1 grote homp aan elkaar zitten.
Na de gele dozen uit Polen enkele weken geleden "spotte" ik nu nog 2 varianten, zie de foto's bijgaand.

ribbels uit Hongarije
rib1_zps65b95719.jpg


rib2_zpsf004b793.jpg


ribbels uit Nederland? volgens label wel....
rib4_zps4dd0c5ee.jpg


rib3_zps39ad4c37.jpg
 
Ben ik even blij dat ik nog een hele nieuwe blauwe doos in de vriezer heb. Daar kan ik nog wel weer een maandje of twee mee door  ;)
 
Raar, want Montana ligt toch echt in de USA (of is alleen de naam natuurlijk)
wist dat Baby backs wat populairder werden in de USA maar dat wij hier onder moeten lijden is nieuw.
Kan je verhaal wel bevestigen want was afgelopen maandag nog in de Makro en idd veel blauwe dozen lagen er niet in het vriesvak  :'(
Heb net Als Piet nog een mooie doos op voorraad  ;D
 
Piet, snap ik helemaal! Mijn voorraad is op sinds afgelopen weekend, maar ik heb vanavond vriendelijk bedankt voor hetgeen werd aangeboden.
Wellicht heeft mijn plaatselijk maatje "bloemenboer" nog wat overbruggings-ribbels die ik kan scoren tot binnenkort.
 
Zijn ruimschoots verkrijgbaar bij Gepu (soort Makro) in Utrecht, gevestigd aan de jaja: Vliegend Hertlaan. Gisteren nog een doosje opgehaald aldaar. Pas voor toegang is wel nodig. Heb er 1 dus er is altijd wel iets te regelen, werk er praktisch naast. PM me maar als er niet aan te komen is en je kan niet zonder  :-O

Wordt overigens ge?mporteerd door Jan Zandbergen - NL.
http://www.janzandbergen.nl/en/products/pork/
 
Ik was groot fan van de blauwe doos, tot ik de ribbels van de sligro tegen kwam. Iets voller maar niet te vet.

Gepu is leuk met name de Griekse sector, koop er altijd zo'n blik pepers :)
 
Heb beide nog nooit gehad, maar lees altijd goede verhalen hier over de blauwe dozen!!
Hoe maken jullie die eigenlijk klaar,.... 3-2-1 of is dat iets te veel van het goede voor deze baby-racks.
 
Had een maand of wat terug een blauwe doos waar de ribs allemaal zaten vastgevroren. Of hebben jullie het over andere blauwe dozen?

abe8uqyn.jpg


 
Terug
Bovenaan Onderaan