BasBQ
Beef en Steak

Dayfoxxie's midi UDS

 

dayfox

Kooltjesharker
Berichten
163
Hier dan t vervolg op "santa must be early this year"

Ton enige tijd geleden al uitgebrand, wegens tijdgebrek niks gebeurd). Kogelafsluiter en luchtgaten gemonteerd
ape5y9en.jpg


Deksel van een weber 47 samen laten smelten met deksel van de ton voor perfecte pasvorm
gy6evy7y.jpg


Deksel uitgeslepen, wat gelijk de eventuele deflector wordt
e2usurah.jpg


Kolenmand, mogelijk gemaakt door collega van de technische dienst waar ik werk
sa2uqyma.jpg


Vanmiddag poos met de lamellenschijf gangs geweest
7a9uhuqe.jpg


Maar nu t volgende... De binnenkant ben ik tot ongeveer 3/4 gekomen, en de liner komt er slecht af. Stuk waar de roosters komen, is schoon. Is t noodzakelijk om de hele binnenkant linervrij te krijgen? Zo ja, wat te doen, nog een x de hens erin? Want dit is geen doen om zo verder te gaan..

 
Mooi man, krijg je de binnenkant niet schoon ?. Ik weet niet hoe dik de wand is maar misschien is stralen een optie (ijsstralen is minder aggresief)
 
ik weet niet hoe aggressief die liner is, en wat dan eventueel de inwerkingen daarvan zijn op je vlees, ik zu voor helemaal schoon gaan, ook al is dat een heftige klus
 
leuke projectje dayfox.
ook die aangepaste deksel 8)

maar ja: dan die gratis gelakte  pissenbakken ijzeren emmer :'(

dayfox zei:
Want dit is geen doen om zo verder te gaan..

boven de rivieren zegt men: gegeem peerd mot ie nie in de bek kiekn... maor met de kortste klap naor joen hand zetn.

kortse klap om die emmer schoon te krijgen is instrijken met afbijt,, t lak erna zoveel mogelijk wegkrabben/steken.
dan spoelen met water.
dan erna de resten lak met een brander als t kan tot roodgloeien verhitten.(vuurtje met hout stoken in de ton is leuk voor ons zelf)maar doet eingelijk niks met t lak.
dan met ENKEL RIJ BORSTEL in een haakse slijpmachine de overgebleven lak resten weg borstelen.
persoonlijk geef ik de voorkeur aan een afbraamschijf om de resten weg te verwijderen.
maar ja das een feeling want voor je t weet rag je door de dunne wand heen

nl een lamelleschijf werkt de 1e minuut leuk maar slibt dan dicht en geeft dan meer wrijving warmte/hitte en inbranding van  t lak in de ijzer porieen dan dat t lak wegslijpt.






Boldeagle zei:
ijsstralen is minder aggresief)

is T alternatief maar behoorlijk prijzig en kun je beter een metalen/rvs koker laten walsen.
 
Boldeagle zei:
ijsstralen is minder aggresief)

is T alternatief maar behoorlijk prijzig en kun je beter een metalen/rvs koker laten walsen.

Mee eens en zelf spelen met een brander en slijptol is ook veel leuker  ;D
 
[quote

Mee eens en zelf spelen met een brander en slijptol is ook veel leuker  ;D
[/quote]

serieus: k zie vaker ook op dat andere forum dat fikkie stoken in een ton.
dat is beneden de rivieren gezegd: DAT ZET GEEN ZODEN AAN DE DIJK. ::)

en slijptol is altijd geen doen: maar zet dan wel in ieder geval  t goeie schuurding dr in.

verder : ach na verloop van tijd fikt de lak ooit wel eens weg.
of wordt  t ooit wel eens bedek met dierlijk vet laag wat er dan overheen brand. ::) ::)

maar uh dayfox.
Kolenmand, mogelijk gemaakt door collega van de technische dienst waar ik werk
sa2uqyma.jpg



[/quote]

hele mooie strakke kolen mand.,
maar dan kan die colega zeker weten ook een mooie koker walsen.
en wil je dat gehannes met die gratis ton niet
 
Thnx voor de reacties! En een koker walsen zit r nie in.. Was een mazzeltje die kolenmand. Hij had ook weer z'n "weggetjes". Pfff... Maar is op zoek naar een brander
 
Leo was bezig met een projectje roosters zandstralen, misschien dat deze "zelfdoewerkplaats" een alternatief oid voor je heeft. Vragen staat vrij
 
Boldeagle zei:
Leo was bezig met een projectje roosters zandstralen, misschien dat deze "zelfdoewerkplaats" een alternatief oid voor je heeft. Vragen staat vrij

Ik zou hier inderdaad nog op terug komen.
Ik ben met mijn (hele vette) roosters daar naar toe geweest en heb het een kwartier geprobeert.
Nu heb ik zelf weinig verstand van zand/grit stralen, maar ik kwam met stralen niet erg snel veel verder.
Had misschien ook wel te hoge verwachtingen ervan.
Dat vet op de roosters is als een soort rubber, daardoor gaat het stralen erg lastig, ben er dus ook na een kwartier mee gestopt en heb de roosters thuis maar afgeborsteld met een staalborstel en daarna opnieuw in de crisco gezet, ze zien er nu weer prachtig uit.
 
Ik heb ooit een keertje snel een steak willen maken en toen gewoon een kwart van het gietijzer rooster bovenop de volle starter gelegd.
Toen ik na een tijdje ging kijken was hij helemaal schoongefikt, misschien kan je zo het vet beter verwijderen.
 
Moet de verflaag aan de buitenkant er ook af? Ik was van plan deze licht op te schuren en er dan Hamerite  hitteverf er overheen te spuiten.
 
Als je m uitbrandt, sneuvelt de verflaag aan de buitenkant. Maar ook ik spuit m nog met hammerite.
 
Oke, mijn vat had geen liner. Zodoende. 
 
Het stuk deksel wat ik uitgeslepen heb wordt hiervoor gebruikt, mits ik met 2 roosters ga werken. Dienblad (mijn aspan) een idee voor jou? Is van rvs. Kost maar een paar euries bij een vanallesennogwatzakie.
 
dayfox zei:
Het stuk deksel wat ik uitgeslepen heb wordt hiervoor gebruikt, mits ik met 2 roosters ga werken. Dienblad (mijn aspan) een idee voor jou? Is van rvs. Kost maar een paar euries bij een vanallesennogwatzakie.

Dat is misschien wel een idee, Zal eens bij een action binnenwandelen, daar zullen ze vast wel zoiets liggen.

Bedankt! :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan