Beef en Steak

Dammers

noskos

Administrator
Forumleiding
Dominique en ik zijn vandaag naar Dammers geweest om houtskool in te kopen. Dammers kennen degene die wat langer meelopen als ??n van de merken kokosbriketten die een tijd lang een alternatief was voor vele toen de ecobasa's opeens heel duur waren geworden.

De kaarten zijn inmiddels anders geschud en Dammers is nu de importeur van Ecobrasa geworden. Ecobrasa kost bij hun ?18 per doos, Houtskool was ?12 voor een 10 kilo zak.

@ noskos
ik had dat inderdaad vorige week ook via een telefoontje met mevr. Dammers vernomen; heb afgelopen weekend 3 x 10 kg flamy coco gekocht bij Colruyt (B) en probeer morgenavond als ik terug kom uit Londen vanaf Schiphol nog even bij fam. Drammers in Abcoude aan te kloppen om een doos van 10 kg ecobrasa mee te nemen. Ben erg benieuwd of en zo ja welke verschillen er zijn bij deze 2 kokos briketjes!
Iemand anders deze 2 al 1 op 1 vergeleken?

@ mac,

ja de test van Frits had ik idd al gelezen, was benieuwd of er nog anderen dit vergelijk hebben kunnen maken...

-Geert-

Ik heb van alles gebruikt, Ecobrasa, Flamy, Dammers,  de cocosbriketten van de welkoop, weber etc. Ik ben het met Frits' bevindingen eens.
Ik heb ze niet zoals hem getest op hoelang ze meegaan maar gewoon hoe ze het voor mij doen. Zowel EB als de Flamy's zijn prima briketten waar weinig as vanaf komt. De EB's vind ik wat handzamer omdat de blokjes iets kleiner zijn, maar dat is persoonlijk. Voor low & slow is weinig as belangrijk, weber briketten geven veel as en dan verstikt op een gegeven moment je vuur. Beide zijn weer prima aan te steken wanneer je ze hebt laten doven, vallen niet heel erg uit elkaar.

Dan mis ik nog de Dammers briketten,zijn die er niet meer of gaat iemand anders die invoeren?

riona zei:
Dan mis ik nog de Dammers briketten,zijn die er niet meer of gaat iemand anders die invoeren?

Dammers is geen merk. Dit waren merkloze briketten, dus theoretisch kan iedereen ze gaan invoeren. Ware het niet dat de regels omtrent briketten en houtskool binnenkort dusdanig scherp gaan worden dat het heel lastig gaat worden....

Zoals ik schreef Ron, Dammers verkoopt geen eigen merk briketten meer maar Ecobrasa.

Gerard777 zei:
riona zei:

Dammers is geen merk. Dit waren merkloze briketten, dus theoretisch kan iedereen ze gaan invoeren. Ware het niet dat de regels omtrent briketten en houtskool binnenkort dusdanig scherp gaan worden dat het heel lastig gaat worden....

Wat gaat er veranderen?

Daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Natuurlijk weer een goede reden, om de prijs op te schroeven  :( (misschien voorbarig, en misschien ook niet)

Mac

leuk nieuwtje! jammer dat ze nog steeds aan de prijs zijn...

Big-T zei:
leuk nieuwtje! jammer dat ze nog steeds aan de prijs zijn...

Ze zijn inderdaad niet voor niks, maar als ik kijk naar hoe lang of hoe vaak ik ermee kan doen dan valt het reuze mee. Het vlees wat erop gaat is vele malen duurder ;).

En  als  het dan inderdaad een beetje moeilijk wordt gaan we toch gewoon weer over op, de over de gehele wereld al zo lang  gebruikte, houtskool.
Goeie,slechte,kleine stukjes,grote brokken,hard hout,zacht hout,duur, goedkoop...zoek maar uit,keus te over!

Terug
Bovenaan Onderaan