BasBQ
Beef en Steak

dagaanbieding soldeerstation met toebehoren

 
 
 
 

camiel

Gerijpt
Berichten
2.593
Hallo BBQvrienden

Kwam deze (dag)aanbieding tegen. Misschien een leuk starterset voor mensen zonder soldeergereedschap om de HeaterMeter mee in elkaar te knutselen. Vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan ;)

Vergeet niet om er ook soldeer bij te kopen, die zit (vreemd genoeg  :-/ ) niet in de set.

Gloeiende groet

Camiel de barbecueman/soldeerman
 
Ik begrijp niet hoe het kan voor dit geld, maar inderdaad een leuke aanbieding. Ik heb wel zo m'n twijfels over de kwaliteit van het soldeerstationnetje maar om een heatermeter printje in elkaar te solderen zal het waarschijnlijk best goed genoeg zijn.
 
Nosmo zei:
Ik begrijp niet hoe het kan voor dit geld, maar inderdaad een leuke aanbieding. Ik heb wel zo m'n twijfels over de kwaliteit van het soldeerstationnetje maar om een heatermeter printje in elkaar te solderen zal het waarschijnlijk best goed genoeg zijn.

Precies wat ik dacht, zeker geen industri?le kwaliteit maar prima voor de hobby.

Wil je een stap hoger dan zou ik naar deze kijken. Ook een prima prijs voor een kwalitatief goed soldeerstation.

 
Wat ook een leuk alternatief is, is deze cq deze. Hier doe ik al mijn soldeerwerk mee.
 
Camiel zei:
Hallo BBQvrienden

Kwam deze (dag)aanbieding tegen. Misschien een leuk starterset voor mensen zonder soldeergereedschap om de HeaterMeter mee in elkaar te knutselen. Vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan ;)

Vergeet niet om er ook soldeer bij te kopen, die zit (vreemd genoeg  :-/ ) niet in de set.

Gloeiende groet

Camiel de barbecueman/soldeerman

Waarschijnlijk maken ze op de soldeer zoveel winst dat ze die apart verkopen :D
 
Bedankt voor de tip!
 
Ik heb nog ergens een niet-regelbare soldeerbout liggen. Daar moet ik het mee doen.

Wanneer ik een dergelijk soldeerstation aanschaf voor een min of meer eenmalig gebruik (zelfs al is het mooie aanbieding), dan worden de sloten denk ik vervangen :)
De BBQ-hobby wordt getolereerd omdat daar ook een eigen belang bij zit, maar dat wordt lastig met een soldeerstation of ik moet haar wijs maken dat je ook je haar ermee kan krullen :p
 
Je kan hem altijd nog in een blikje met houtmot stoppen Danny!! Heb je een mooie smoker!! :D
 
Haha....ja maar dat kan ik ook al met die niet-regelbare soldeerbout :D
 
Of je gooit het erop dat je de nietregelbare niet kan gebruiken van een delicate print. Zonde als je de componenten sloopt ;)

Ps. Is het wel een lichte soldeerbout (15-25watt) met een hele fijne punt? In goede staat?
 
Ep Woody zei:
Wat ook een leuk alternatief is, is deze cq deze. Hier doe ik al mijn soldeerwerk mee.
Ik heb de eerste versie (met het rijtje ledjes) hier ook. Ooit als reserve station gekocht, maar nog nooit gebruikt.
Welke tip van de 4 die leverbaar zijn bevalt je bij dit station het beste?
 
Als je printplaat gaat solderen, hoe fijner hoe beter. Ik heb nog de standaard tip (al vanaf het begin) maar ga binnenkort nog de Tip2 bestellen.
 
Ep Woody zei:
Ps. Is het wel een lichte soldeerbout (15-25watt) met een hele fijne punt? In goede staat?
Geen idee.....moet dat ding nog ergens onder het stof vandaan trekken :)
Maar een nieuwe zal ik niet kunnen verantwoorden ook niet naar mijzelf; gebruik blijft waarschijnlijk eenmalig voor de zelfbouw controller (goed, laten het er mss twee zijn op termijn) en dan ligt dat ding weer ergens in de hoek :)
 
Ep Woody zei:
Als je printplaat gaat solderen, hoe fijner hoe beter. Ik heb nog de standaard tip (al vanaf het begin) maar ga binnenkort nog de Tip2 bestellen.
Tja voor Euro 1,75 kun je dat wel wagen  :)
Die Tip2 = 0.3mm , de standaard Tip1 = 0,5mm, beiden dun dus maar die 0,3mm is natuurlijk voor sockets wel erg prettig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan