Beef en Steak

Crunchy Top Lemon Cake

noskos

Administrator
Forumleiding
Gisteren weer eens een cake gebakken in het kader van mijn zoektocht naar de lekkerste citroen cake. Dit keer was het een recept van Mary Berry, bekend van het BBC programma, de Great British Bake-Off. Dit recept kwam uit haar Baking Bible, een boek met bijna 400 bladzijden Engels bak plezier!

Dit was ook een leuke test voor het eitje en ik kwam erachter dat deze toch weer anders bakt dan de medium. Ik deed ruim 20 minuten langer over de cake dan dat in het recept werd aangegeven. Toch maar even de roostertemperatuur meten de volgende keer om te kijken hoeveel die afwijkt met de dome temperatuur. Ik moet ook nog even opzoek naar een bakplaat die netjes in het ei past. Ik heb nu een RVS dienblad, dat ik normaal als lekbak gebruik, en een taartring gebruikt omdat ik geen 18 cm springvorm heb.

Al met al toch een hele lekkere cake geworden die door het laagje suiker bovenop een lekker krokantje krijgt.

cruchytoplemoncake-1.jpg

cruchytoplemoncake-2.jpg

cruchytoplemoncake-3.jpg

cruchytoplemoncake-4.jpg

hoewel ik niet van gebak houd, zorg jij ervoor dat ik er toch behoefte aan begin te krijgen :P

toch wel een hele mooie cake geworden, aan de smaak twijfel ik niet eens

Dit is ??n van de beste tot nu toe. In het begin wilde ik graag de lemon cake van Starbucks namaken. Maar dat is natuurlijk een industrie cake die 3 weken goed blijft zonder inpakken. Is net zoiets als oma's cake van Appie na willen maken ;)

Ziet er goed uit, Als groot toetjes liefhebber kan ik deze goed waarderen  ;)

Ik zit hier aan de koffie, eneh....een klein stukkie gaat er hier best nog wel in  :)

Mac

Hij ziet er mooi uit, Dennis. Hoe zit het met zure smaak? Vaak vind ik dat dus zo jammer, dan denk je " ha lekker citroen", is het een partij zoet zeg, liggen je vullingen huilend achter in je mond.... Brrrr.

Hij is zoet en zuur, goed in balans vinden wij.

Is hij op? Hint hint ;) ;)

Eeeeh, ja.

:(

Ziet er goed uit. Geen last van houtskool smaak?

Als absoluut taarten en cake-bakker (maar dan vaak in *ven) zeg ik, ziet er geweldig uit.

Nee, dit keer niet. Ik heb gezorgd dat alles netjes op temperatuur was en dat ging goed.

@Nanda, als je meer van mijn baksels wilt zien, http://www.noskos.nl vanaf pagina 4 in het Engels ;) Zitten ook wat reisverslagen tussen.

Terug
Bovenaan Onderaan