Beef en Steak

Cranberry compote corrigeren

FJP84

Kooltjesharker
Hoi allemaal,

Eerder heb ik een bavette rollade gemaakt gevuld met cranberry compote.

In de compote bleek ik teveel sinaasappelsap/geraspte schil gebruikt. Dus die smaak was nogal overheersend.

Ik maak met kerst o.a. beenham en ik wil de cranberry compote als warme saus erbij doen, maar met iets minder van de sinaasappelsmaak.

Iemand tips om dit voor elkaar te krijgen? Zelf dacht ik aan wat aanlengen met balsamico azijn.

Dank alvast voor de tips.

Verstuurd vanaf mijn motorola edge 50 pro met Tapatalk

Meer cranberries erbij of zelf van scratch beginnen en dan zonder sinaasappel?

In de compote bleek ik teveel sinaasappelsap/geraspte schil gebruikt. Dus die smaak was nogal overheersend.
Mijn ervaringen met iets opknappen zijn niet zo goed.
Meestal blijft het matig, of je hebt veel dure/goede ingrediënten nodig om te mengen.

Ik zou lekker opnieuw beginnen.

Hoi allemaal,

Eerder heb ik een bavette rollade gemaakt gevuld met cranberry compote.

Ik maak met kerst o.a. beenham en ik wil de cranberry compote als warme saus erbij doen, maar met iets minder van de sinaasappelsmaak.

Iemand tips om dit voor elkaar te krijgen? Zelf dacht ik aan wat aanlengen met balsamico azijn.
Het magische ingredient hier thuis is "sherryazijn". Je hebt er niet veel van nodig (vaak maar iets van 20ml ofzo), maar het geeft vaak een lekker accent (hout) aan gerechten en ja, we gebruiken het om foutjes te verbloemen.

Bij de Plus hebben ze op dit moment verse cranberries in de aanbieding en de lokale Plus heeft nog hele bakken vol, dus grote kans dat ik ook nog wat ga maken (zelf ben ik er niet verzot op, het bittertje aan het eind vind ik niet zo heel erg lekker).

Terug
Bovenaan Onderaan