Beef en Steak

Cola Can Chicken

 
 
 
 
 
 

noskos

Administrator
Forumleiding
Berichten
11.945
Om de ??n of andere reden had ik trek ik kip van een blikje ;)
Maar om nou weer de gewone Beer Can Chicken te maken, dus even het boekje van Raichlen met Beer Can Chicken varianten erop na geslagen en toen kwam ik de Cola Can Chicken tegen waar ook nog een Cola BBQ Saus bij hoort.

De saus was een beetje aan de zure kant, dus dat was leuk voor ??n keer, maar die komt er hier niet meer in. De kip daarin tegen was wel lekker. Maar of je nu proeft dat hij op een blikje met cola heeft gestaan... niet echt dus.

De Rub, chilipoeder, knoflookpoeder, komijn, zwarte en cayennepeper, licht bruine basterd en zout.
colacanchicken-1.jpg


Cola BBQ Saus.
colacanchicken-2.jpg


Ready for take off.
colacanchicken-3.jpg


Zo doe ik het tegenwoordig, kooltjes, stukje folie ernaast en de kip daarop.
colacanchicken-4.jpg


Na zo'n 5 kwartier.
colacanchicken-5.jpg


En het eindresultaat met nog wat aardappelpartjes met tijm en rozemarijn uit de oven.
colacanchicken-6.jpg
 
ziet er lekker uit Dennis, wel jammer van de zure saus, maar dat weet je idd nu pas en zoals je al zegt, die komt er niet meer in. Zo is het wel leuk om dingen uit te probere, anders weet je zelf nooit hoe het smaakt
 
Bijzonder dat die sauce zurig was, je zou denken met cola juist ultrazoet of zoiets. Maar het ziet er toch fijn uit hoor, zo'n kipje!
 
Heerlijk kippetje Dennis.

Gefeliciteerd met je eerste badge op het forum, toktok ;).
 
Dank je wel Frits! Dat er maar veel mogen volgen.
 
Kip ziet er erg goed uit, jammer dat de smaken van de saus tegen vielen en de cola bijna niet terug te vinden was.
Maaar, zo leer je iedere keer weer bij! tweaken dus, haha
 
Terug
Bovenaan Onderaan