BasBQ
Beef en Steak

Coca Cola Bacon Chicken

 
 
 
 

Big-T

Gemarineerd
Berichten
2.093
Vandaag weer kip op! Maar dan heel anders dan de Cupcake Chicken van gisteren. Dit recept heb ik al enige tijd geleden ergens gelezen, maar weet niet waar. Ik wilde het graag eens proberen en vandaag was de dag!

Gisteren al in de marinade
Coca-Cola-Bacon-Chicken-8.jpg


Vandaag eruit gehaald en drooggedept
Coca-Cola-Bacon-Chicken-7.jpg


Gerubt
Coca-Cola-Bacon-Chicken-5.jpg


en bacon erom heen
Coca-Cola-Bacon-Chicken-4.jpg


na een uurtje op de Q en een lekkere glaze was dit het resultaat
Coca-Cola-Bacon-Chicken-1.jpg


Coca-Cola-Bacon-Chicken-2.jpg



Het verwonderde mij dat de cola de kip heel mals had gemaakt! Smaak was prima! Zeker voor herhaling vatbaar!
 
structor zei:
Ik zeg heb je ook een recept, ik denk dat ik mijn oudste dochter hiermee blij kan maken!

Oftwel dit ziet er goed uit ;)

Even Copy / Paste van mijn website:

Boodschappenlijst
2 kipfilet?s
8 plakken bacon
750 ml Coca Cola (geen light of zero! Dit geeft een zure smaak aan je vlees)
1 grote witte ui
2 tenen vers geperste knoflook
Je favoriete Rub (of zelf maken)
Je favoriete Saus (of zelf maken)

Snij de uien in grove stukken. Plaats in een ziplock zak de kipfilet?s, Cola, ui en knoflook en plaats de zak in de koelkast. Marineer de kip voor minimaal 8 uur. Ik heb de marinade een nacht laten intrekken.

Haal de kip uit de koelkast en dep hem droog. Je ziet nu dat de kip wat bruine plekken heeft gekregen van de Cola. Dit is niet erg.

Rub vervolgens de kip royaal met je favoriete rub. Ik heb voor dit recept de Barbeque Rub van The Rub Co. gebruikt. Deze is te koop bij True2BBQ. Rol nu de bacon om te kip heen. Ik heb 4 plakken bacon per kip gebruikt.

Maak nu de BBQ klaar voor indirect gebruik op 150C / 300F. Plaats de kip op het indirecte gedeelte. Ik plaats het dikkere gedeelte van de kip altijd het dichts tebij het vuur om ervoor te zorgen dat alles tegelijk gaar is. Breng vervolgens na 40 minuten de glaze aan. Ik heb pure Blues Hog BBQ Sauce gebruikt. na ongeveer een uurtje zal de kip een kerntemperatuur bereikt hebben van 75C / 167F. Laat de kip nog 5 minuten in folie rusten. Kip is klaar voor consumptie!

De Barbeque Rub van The Rub Co. doet het goed op dit recept. Het is een uitgebalanceerde rub met een klein zuurtje erin. Vooral de combinatie met Blues Hog BBQ Saus (hele zoete saus met een lekkere kick) zorgt ervoor dat beide elkaar goed aanvullen. Absolute aanrader!
 
Moet ik ook eens gaan proberen
 
Deze komt ook uit het boek van Myron ;) Staat al een tijdje op de bekende lijst.

Light producten moet je niet gebruiken voor dit soort dingen omdat ze niet tegen verhitten kunnen en allerlei nare dingen gaan bevatten daarna, not good eats!
 
Ziet er goed uit bedankt voor het recept.
 
ziet er goed uit.. zeker een keer proberen

Het verwonderde mij dat de cola de kip heel mals had gemaakt! Smaak was prima! Zeker voor herhaling vatbaar!
das ook wel te verklaren, ondanks alle suiker is cola behoorlijk zuur van zichzelf, geloof zelfs richting een ph van 2.5
 
Gaat v/d week gebeuren!! ::)
 
Ja, dat gaan we ook eens proberen. Ben benieuwd. Lijkt me een zeer smakelijke combinatie zo.
 
Vandaag gemaakt, mijn eerste echte bbq experiment, en heerlijk gegeten. De volgende keer neem ik wel een minder pittige rub, had nu de all purpose van the dutch bbq crew. Verder had ik de marinade hergebruikt voor een saus. Eerst de uien nog bakken in de boter, wat marinade toevoegen (de cola dus) en even laten trekken. Daarna alles gezeefd en met een paar scheppen bruine suiker laten inkoken. Nog wat gebonden met maizena. Smaakte er erg lekker bij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan