Beef en Steak

Citrus Zeebaars met courgette pasta!

SandyMan

Gerijpt
Lekker op het laatst, doe ik ook mee met de foto wedstrijd.

We begonnen door vandaag eens 5 mooie zeebaarzen te scoren bij de Makro. En ach, we nemen een lekker doosje wit mee voor erbij.
IMG_0702.jpeg

Thuis na werk de ketel weer aangestoken.
camphoto_630072926.jpeg

Wat rozemarijn uit de tuin geknipt..
IMG_0708.jpeg

En alvast begonnen met de citrus vruchten te snijden. Citroen, sinaasappel en limoen. Ook wat tijm toegevoegd.

IMG_0709.jpeg

Ik heb dit recept overigens eerder maakt..
Mocht je hem na willen maken, dat was hier.

Afijn, zoals je ziet wel dit keer 5 stuks gepakt, want die Kids vonden het zo lekker (hint).

Terug naar nu:
We hebben deze keer een courgette-munt-citroen pasta er bij bedacht uit Jamie Oliver 5 ingrediënten. De courgette met een mandoline in lange slierten gesneden.
IMG_0712.jpeg

Pan water op 't fornuis voor de spaghetti en wij konden de zeebaarzen gaan vullen met dus de citrus vruchten, tijm en rozemarijn. Even een slagers touwtje om alles bij elkaar te houden.

IMG_0714.jpeg

Oma hielp. Super fijn. Ik nam ze lekker mee naar buiten waar de bbq al heet was en klaar om te gaan.
IMG_0716.jpeg

Zijn we klaar? Ja.
Geleerd van de vorige keer. Ja: direct vuur op gietijzer ipv indirect. Wel voor de zekerheid een lege Eggspander om iets meer ruimte tussen vuur en vis te houden.

1.2.3...
PSSSHHHHHHH
IMG_0717.jpeg

Klep dicht, 5 minuten wachten, draaien maar.
Her en der plakte hij nog wat, maar viel reuze mee!
IMG_0719.jpeg

Weer 5 minuten, prikken en wachten tot 60 graden..
Dat was snel gebeurd..
IMG_0720.jpeg

De meiden (vriendin en oma) hadden ondertussen de courgette pasta afgemaakt. Courgetti slierten gebakken in olijfolie, munt halverwege toegevoegd en afgeblust met een gegrild citroentje.
IMG_0721.jpeg

Poah! Het was etenstijd!
Een flink bord op geschept, snel buiten een kliekje en genieten.
IMG_0723.jpeg

IMG_0725.jpeg

We hebben heerlijk gegeten, maar wat heb ik toch een hekel aan graatjes 🤣

Zodra we die graatjes weer vergeten zijn maak ik hem snel weer.
De combinatie van de vis en het pasta recept (ging nog parmazaanse kaas overheen) was een geweldige combi. Heerlijk!

Bedankt Frits!
Ik zie nu dat ik de (hint) niet verder besproken heb..

Beide kinderen moesten geen vis hebben. Na aandringen proberen en toen kregen we de bekende:
"Wel heel lekker, maar ik hoef het niet te eten"
Dus hadden we ineens eentje te veel.. Maar hij is wel op gegaan 🤣

Wat ben je toch altijd goed bezig. Geweldige creatie. Had zo een visje mee willen snaaien.
Smakelijk.

Mooi werk Sander.
Wij fileren dit altijd in de keuken. Wanneer je vis goed is klaargemaakt, kun je de filet er zo afhalen en na de eerste de graat er volledig uithalen. We zullen het je een volgende keer wel eens voordoen, graatvrij 😉.

Tjongejonge sander

Dat lijkt me een hele hele goeie combinatie, die courgette en zeebaars.
Lekker man.

Mooi werk Sander.
Wij fileren dit altijd in de keuken. Wanneer je vis goed is klaargemaakt, kun je de filet er zo afhalen en na de eerste de graat er volledig uithalen. We zullen het je een volgende keer wel eens voordoen, graatvrij 😉.
Goed idee 😋

Mooi werk Sander.
Ik schrijf het op en wil het wel eens zien dan!

Dat ziet er lekker uit.
Het fileren na bereiding doe ik hier ook altijd met forel en zalm forel.
Anders eet mijn vriendin er niet van🙄🙂

Ziet er heerlijk uit. Moest ook maar eens meer gaan doen met vis op de Q.

Mooi werk Sander.
Ik voel een draadje aan komen!!

Njam njam Sander!

Een heerlijk gerechtje voor als het zonnetje heerlijk schijnt.

Ik maak dit vaker met dorade en dan een heerlijke lading lemoen erin ( dat is kwa smaak iets bitterder dan een citroen ) dat past wel mooi bij het stevige dorade vlees.

Lekker Sander!

Lijkt me met de courgette een mooie combinatie.

Terug
Bovenaan Onderaan