Lekker op het laatst, doe ik ook mee met de foto wedstrijd.
We begonnen door vandaag eens 5 mooie zeebaarzen te scoren bij de Makro. En ach, we nemen een lekker doosje wit mee voor erbij.
Thuis na werk de ketel weer aangestoken.
Wat rozemarijn uit de tuin geknipt..
En alvast begonnen met de citrus vruchten te snijden. Citroen, sinaasappel en limoen. Ook wat tijm toegevoegd.
Ik heb dit recept overigens eerder maakt..
Mocht je hem na willen maken, dat was hier.
Afijn, zoals je ziet wel dit keer 5 stuks gepakt, want die Kids vonden het zo lekker (hint).
Terug naar nu:
We hebben deze keer een courgette-munt-citroen pasta er bij bedacht uit Jamie Oliver 5 ingrediënten. De courgette met een mandoline in lange slierten gesneden.
Pan water op 't fornuis voor de spaghetti en wij konden de zeebaarzen gaan vullen met dus de citrus vruchten, tijm en rozemarijn. Even een slagers touwtje om alles bij elkaar te houden.
Oma hielp. Super fijn. Ik nam ze lekker mee naar buiten waar de bbq al heet was en klaar om te gaan.
Zijn we klaar? Ja.
Geleerd van de vorige keer. Ja: direct vuur op gietijzer ipv indirect. Wel voor de zekerheid een lege Eggspander om iets meer ruimte tussen vuur en vis te houden.
1.2.3...
PSSSHHHHHHH
Klep dicht, 5 minuten wachten, draaien maar.
Her en der plakte hij nog wat, maar viel reuze mee!
Weer 5 minuten, prikken en wachten tot 60 graden..
Dat was snel gebeurd..
De meiden (vriendin en oma) hadden ondertussen de courgette pasta afgemaakt. Courgetti slierten gebakken in olijfolie, munt halverwege toegevoegd en afgeblust met een gegrild citroentje.
Poah! Het was etenstijd!
Een flink bord op geschept, snel buiten een kliekje en genieten.
We hebben heerlijk gegeten, maar wat heb ik toch een hekel aan graatjes
Zodra we die graatjes weer vergeten zijn maak ik hem snel weer.
De combinatie van de vis en het pasta recept (ging nog parmazaanse kaas overheen) was een geweldige combi. Heerlijk!
We begonnen door vandaag eens 5 mooie zeebaarzen te scoren bij de Makro. En ach, we nemen een lekker doosje wit mee voor erbij.
Thuis na werk de ketel weer aangestoken.
Wat rozemarijn uit de tuin geknipt..
En alvast begonnen met de citrus vruchten te snijden. Citroen, sinaasappel en limoen. Ook wat tijm toegevoegd.
Ik heb dit recept overigens eerder maakt..
Mocht je hem na willen maken, dat was hier.
Ik had die super dikke stoere engelse titel van Jord in het onderwerp staan.
Maar dat doet het toch echt niet voor mij..
Doe maar normaal, dan doe je al..
Jord heeft in een van zijn Smokey Goodness boeken dit recept geschreven.
We waren een keer eten met vrienden en deze werd voorschoteld aan mijn lieve dame, een hapje geprobeerd en onthouden.
Paar dagen terug de moeite genomen om hem zelf te maken..
Ik keek sochtends uit mijn raam naar buiten, en daar stond mijn groene vriend.
De hoes had ik er niet meer over heen gedaan die nacht na een hete hamburger sessie, en de zon kwam door de...
Maar dat doet het toch echt niet voor mij..
Doe maar normaal, dan doe je al..
Jord heeft in een van zijn Smokey Goodness boeken dit recept geschreven.
We waren een keer eten met vrienden en deze werd voorschoteld aan mijn lieve dame, een hapje geprobeerd en onthouden.
Paar dagen terug de moeite genomen om hem zelf te maken..
Ik keek sochtends uit mijn raam naar buiten, en daar stond mijn groene vriend.
De hoes had ik er niet meer over heen gedaan die nacht na een hete hamburger sessie, en de zon kwam door de...
- SandyMan
- Reacties: 16
- Forum: High & Fast - foto gerecht op de BBQ verplicht!
Afijn, zoals je ziet wel dit keer 5 stuks gepakt, want die Kids vonden het zo lekker (hint).
Terug naar nu:
We hebben deze keer een courgette-munt-citroen pasta er bij bedacht uit Jamie Oliver 5 ingrediënten. De courgette met een mandoline in lange slierten gesneden.
Pan water op 't fornuis voor de spaghetti en wij konden de zeebaarzen gaan vullen met dus de citrus vruchten, tijm en rozemarijn. Even een slagers touwtje om alles bij elkaar te houden.
Oma hielp. Super fijn. Ik nam ze lekker mee naar buiten waar de bbq al heet was en klaar om te gaan.
Zijn we klaar? Ja.
Geleerd van de vorige keer. Ja: direct vuur op gietijzer ipv indirect. Wel voor de zekerheid een lege Eggspander om iets meer ruimte tussen vuur en vis te houden.
1.2.3...
PSSSHHHHHHH
Klep dicht, 5 minuten wachten, draaien maar.
Her en der plakte hij nog wat, maar viel reuze mee!
Weer 5 minuten, prikken en wachten tot 60 graden..
Dat was snel gebeurd..
De meiden (vriendin en oma) hadden ondertussen de courgette pasta afgemaakt. Courgetti slierten gebakken in olijfolie, munt halverwege toegevoegd en afgeblust met een gegrild citroentje.
Poah! Het was etenstijd!
Een flink bord op geschept, snel buiten een kliekje en genieten.
We hebben heerlijk gegeten, maar wat heb ik toch een hekel aan graatjes

Zodra we die graatjes weer vergeten zijn maak ik hem snel weer.
De combinatie van de vis en het pasta recept (ging nog parmazaanse kaas overheen) was een geweldige combi. Heerlijk!