Beef en Steak

Cincinnati Chili - kruidige stoof

Rens008

Sprokkelaar
Als voorbereiding op de kerstmaaltijd heb ik deze - diep van smaak en - erg lekkere stoof bereid!
Dit recept is met gehakt maar, om het iets meer kerstig te maken, ik gebruikte riblappen (nu nog uit de super, straks Angus uit Uruguay).
Ook gebruikte ik geen 400ml tomatenpuree maar 400ml tomatenblokjes (puree vind ik te intens; heb overigens de helft van het recept klaargemaakt ;)).

Alhoewel ik wel van een pitje houdt, mijn gezelschap niet dus de chilipoeder-> cayennepeper doe ik óf een stuk minder dan voorgeschreven óf vervangen door gerookte paprikapoeder.
Wat vinden jullie?

Als rookhout heb ik eiken gebruikt.
Ps. een dag later waren de smaken nog meer samengekomen en is was het pitje van de cayennepeper wat afgevlakt.
Pss. de kidneybonen en Cheddar zijn welkome toevoeging! De ingelegde uien (Appel cider azijn gebruikt) zorgen voor een frisse toevoeging (= lekker ;))
Psss. tijdens de kerst ga ik de riblappen in grotere blokjes snijden zodat er wat meer vlees bite overblijft 😊

Recept:
https://www.thebbqbastard.com/cincinnati-chili-de-eenvoudigste-chili-op-de-bbq/

Lekker pruttelen
20241207_135418.JPG

Pan = half leeg
20241207_172646.JPG

Resultaat:
20241207_173153.JPG

Lekkere smaakcombinatie:
20241207_173732.JPG

Dat ziet er uit als een prima stoof.

Ik zou de chilipeper/cayennepeper vervangen voor gewone paprikapoeder, je gebruikt immers al rookhout, of 50/50 Chili paprikapoeder

Misschien dat voor je gasten eiken wat heftig is? Je zou dit kunnen vervangen voor iets van een fruitboom, dat is wat subtieler.

Lekker stoofje. Bedankt voor de link van het recept.
Wat de,chilipepers betreft. Gewoon naar eigen smaak. Knoflook en chili's overheersen te vaak.
Je zou ook eens een blikje chipotle in adovbe ( la morena in de supermarkt) kunnen proberen,
En wat @Zzzjon zegt, roken met hout van fruitbomen is subtieler.
Sucecs met de kerst

Dat ziet er uit als een prima stoof.

Ik zou de chilipeper/cayennepeper vervangen voor gewone paprikapoeder, je gebruikt immers al rookhout, of 50/50 Chili paprikapoeder

Misschien dat voor je gasten eiken wat heftig is? Je zou dit kunnen vervangen voor iets van een fruitboom, dat is wat subtieler.

Bedankt voor de tips!

Terug
Bovenaan Onderaan