Beef en Steak

Cincinnati Chili - kruidige stoof Kerst editie

Rens008

Vuurmaker
Het moment was daar, de kerststoof van '24.
Na de voorbereiding van dit gerecht (zie bbqgenootschap - voorbereiding kerst), nu voor het echie.
Hierin had ik de chili poeder vervangen door blikje chipotle in adovbe (thanks voor het advies!)
De stoof had 2x het volume t.o.v. de voorbereiding. Ook gebruikte ik Angus riblappen uit Urugay (bbquality) ipv supermarkt.
Ik had de stoof al een dag eerder gemaakt zodat ik tijdens de kerst deze enkel hoefde op te warmen.
Door de gezelligheid helaas vergeten foto's te nemen van het resultaat...

Resultaat:
de stoof was (nog) meer in balans. Door de hoeveelheid vloeistof vond ik de stoof niet te droog, niet te nat (tijdens de voorbereiding langer gestoofd en hierdoor net iets te droog uitgevallen). De stoof is erg kruidig en ligt zwaar op de maag; vindt ik lekker maar de gasten vonden de stoof (volume en kruidige smaak) te veel.
De geraspte cheddar is vrij zout van smaak maar combineert lekker met de zoete kidneybonen in ketchup, de tagliatelle en de kruidige stoof.
Ik had er een broodje (dutch oven) bij gebakken en zuurtjes gemaakt (ingelegde groenten). Dit zorgde voor een lekkere frisse afwisseling.

Ingrediënten
20241223_084323.JPG

ff aanbakken
20241223_160314.JPG

Voorbereiding stoven
20241223_160931.JPG

Klaar voor de stoof
20241223_161747.JPG

Dat lust ik ook wel. Doe @Frits maar het bordje, doe je mij de inhoud. 😉
Ik al het recept straks opslaan. Zie dat ze daar gehakt hebben gebruikt.

Dit vind ik ook wel lekker

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Terug
Bovenaan Onderaan