BasBQ
Beef en Steak

Chuck steak / halslappen waar te koop

rdmeijer

Vuurmaker
Berichten
82
Beste Q-fanatiekelingen!

Ik wil binnenkort eens halslappen gaan gebruiken  om burgertjes van te maken. Nu ging ik langs de slager maar volgens mij wilde hij me riblappen aansmeren voor de hoofdprijs. 

Een andere ( vriendelijke Turkse ) slager begreep me niet.

Waar kan ik halslappen vinden of is dit onder een andere naam bekend? Heb het idee dat dit stukje vlees niet zo populair is :)
 
Beef en Steak heeft vast zoiets in het assortiment zitten.
 
noskos zei:
Beef en Steak heeft vast zoiets in het assortiment zitten.

Onder welke naamgeving ?
In de US heb ik bij een foodtruck echt de lekkerste burger ooit gegeten.

Ik heb die man gevraagd wat voor vlees hij gebruikt.
100% chucksteak

Vandaar :)
 
Chuck is schouder.
 
noskos zei:
Chuck is schouder.

Maar daar heb je dus ook een steak van. Blijkbaar in ons mooie land niet zo populair?

Parts-of-a-Cow-e1395782055586.jpg


AV zei:
hals lappen is suddervlees

Maar wat moet ik dan bij de slager bestellen, sucade lappen zien er niet uit als Chuck-steaks..

chuck-steak1.jpg
 
chuk gaf al verwarring.

maar dr is wel genoeg te vinden over nek/hals vlees.
maar tis allemaal voor de sudder-gehakt en voor in de soep.
dus toch maar op zoek naar de juiste slager.
 
AV zei:
chuk gaf al verwarring.

maar dr is wel genoeg te vinden over nek/hals vlees.
maar tis allemaal voor de sudder-gehakt en voor in de soep.
dus toch maar op zoek naar de juiste slager.

Volgens deze Foodtruck Burger koning was dit het perfecte vlees. Nou die structuur was echt zalig.

Jamie-Oliver heeft het in zijn boek en op Comfort Food programma ook over Halslappen :)

 
Ik heb maar even gemaild met een goede slager waar ik wel eens ben geweest.

"
Hals van een rund komen riblappen uit. Daarna loopt het over in fijne riblappen -> rib eye -> entrecote -> contra filet -> dikke lende -> staart stuk -> staart.

Als ik het me goed herinner ben jij meer van de amerikaanse stukken he? Dan zou ik als ik jouw was proberen wat 'engelse' runderen te kopen. Hertefordsshire of black angus. Die runderen zijn over het algemeen iets zwaarder met vet massa en dooraderd. Grote kans dat je die lekkerder vindt want van mager vlees krijg je vaak droge hamburgers. "

Mijn lokale slager verkocht dus gewoon te magere riblappen. Moet meer vet aan :p
 
nou moet ik zeggen dat ik van suddervlees ook wel eens gehakt gemaakt heb en dat smaakte goed hoor.
je kan natuurlijk voor de zekerheid zelf wat vet toevoegen.
verder is het natuurlijk ook waar je van houdt. droog of wat vettiger....
 
Ridevi71 zei:
nou moet ik zeggen dat ik van suddervlees ook wel eens gehakt gemaakt heb en dat smaakte goed hoor.
je kan natuurlijk voor de zekerheid zelf wat vet toevoegen.
verder is het natuurlijk ook waar je van houdt. droog of wat vettiger....

Wat is de definitie van "suddervlees", ik gebruik daar Sucade lappen voor en me Oma Runder-riblappen of paardenlappen :p
 
rdmeijer zei:
Wat is de definitie van "suddervlees", ik gebruik daar Sucade lappen voor en me Oma Runder-riblappen of paardenlappen :p

suddervlees is idd een breed begrip. zoals je hierboven zegt bijv. sucade.
iig het vlees wat lang op moet staan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan