BasBQ
Beef en Steak

Chipotle Brined Rack of Pork

 
 
 
 
 
 

noskos

Administrator
Forumleiding
Berichten
11.890
Ik had een mooie Rack of Pork van de Ambachtelijke Slager gekregen met de vraag of ik daar wat mee kon, nou ik dacht het wel. Het stuk was dusdanig groot dat ik wel wat versterking nodig had om het op te krijgen. Dus een aantal vleesliefhebbers uitgenodigd die zo'n stukje vlees wel kunnen waarderen.
Ik had op het net gezocht naar recepten en kwam een recept tegen dat een variant was op een recept  van Adam Perry Lang uit Serious Barbecue, nou heb ik dat boek in de kast staan en het doorgebladerd op zoek er naar en ik kan het niet vinden.
Ik heb het op mijn beurt ook weer aangepast dus van een origineel is niet veel meer over.

Ik heb het rack een nacht in een pekel gezet met o.a. chipotle uit blik en 10 tenen knoflook erin.


porkroast-1.jpg


porkroast-2.jpg


De rub was paprikapoeder, gemalen chipotles, komijn en Dizzy Pig's Red Eye Express. En als rookhout natuurlijk appel, want was past er nou beter bij varkensvlees dan appel?
porkroast-3.jpg


Daarna mocht het indirect op zo'n 175?C tot het intern 62?C was.
porkroast-4.jpg


Na een kwartiertje rusten heb ik het rack aangesneden, de brine had zijn werk goed gedaan, het was super sappig!
porkroast-5.jpg


Al met al een fantastisch stuk vlees, ik zal van de week even het recept posten. De chipotle proef je wel, maar niet de hitte ervan. Iedereen vond het heerlijk en de gasten die voor het eerst kwamen eten waren erg onder de indruk van wat er nog meer mogelijk was met een barbecue.

Jacques, bedankt voor dit heerlijke stukje vlees!!
 
idd een erg mooi stuk vlees Dennis, ben wel benieuwd naar je recept en naar de brine omdat ik zelf ook een paar keer een soortgelijk rack heb gemaakt op de bbq.
 
Ziet er smakelijk uit.

Ik zelf brine eigenlijk nooit, zal me daar ook eens in verdiepen.
 
Ziet er prachtig uit wacht op het recept.
 
Ik ben er stil van....
 
Noteer deze dag Dominique is stil  ;)
 
De foto's spreken al voor zich,......mjam  :p
 
Zo z?g, dat ziet er idd super sappig, en smakelijk uit..... wauw  8)

Toppertje hoor  :)

Jij weet mensen wel inspiratie te geven z?g  ;D
 
Mac zei:
Zo z?g, dat ziet er idd super sappig, en smakelijk uit..... wauw  8)

Toppertje hoor  :)

Jij weet mensen wel inspiratie te geven z?g  ;D

ja, dat kan ie zeker  ;)
 
Mac, waarom denk jij dat wij hier zitten...... Wij willen niks missen ;)
 
Ziet er weer prachtig uit Dennis!

Heb je zelf die botjes zo mooi schoon gekregen of heeft de slager dat gedaan?
 
Ferm stukske vlees alweer... Zooooo slecht voor mijn dieet. :-[

Vraagje : Waar vind ik in Belgi? eigenlijk chipotle ?
 
Ik hoop toch wel dat we het recept krijgen.
 
@Kurre, De Amerikaanse winkel bij Antwerpen heeft ze, daar kwam mijn blikje ook vandaan. En voor andere lastig te vinden spullen hebben we een speciaal draadje: http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=105.0

@Nosmo, ik heb het rack zo gekregen van Jacques, hij had ze al voor me gefrenched (geen idee hoe dat in het Nederlands heet :D)
 
Ah, bedankt voor de info. Dat draadje had ik even gemist :-[
 
Bij Tjins toko in Amsterdam, naast de Albert Cuyp, kun je ook allerlei mexicaanse pepers en zo kopen. En SBR, en JD sausen. En allerhande andere fijne spullen voor de BBQ recepten.
 
Mac, waarom denk jij dat wij hier zitten...... Wij willen niks missen
:D :D

Volgens mij, ben ik hier ook voor gekomen op het Genootschap !

Ik ben benieuwd wanneer Dennis een boek uit gaat brengen  ;)
BDBB (Big Dennis BBQ Book)

Ik wil graag een ePub versie  :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan