Beef en Steak

Chinees

noskos

Administrator
Forumleiding
Maar weer eens de BBQ aangestoken vandaag, je moet toch wat ;)

charsiu.jpg

Beetje kersenhout erbij, vind ik op de ??n of andere manier goed passen bij Chinese recepten van de grill zoals deze char siu van spekplappen.

Nog even direct zodat de randjes een beetje knapperig worden.
c0c53a1f.jpg

En dan het eindresultaat, gebakken rijst met knoflook, chat siu, lenteui, Chinese paddenstoelen, sesamolie, weekvocht van de paddenstoelen en eieren. Nog wat char siu er overheen want dat kun je niet genoeg eten.
364930ef.jpg

lekker hapje dennis

Hmmm, goed bordje eten!

Als je dat ??n keer maakt weet je waarom ik het gietijzer niet uit de kast heb gehaald! Bakt erg aan die marinade.

Speklappen zijn altijd lekker! Staat op de (steeds maar groter wordende :-[ ) to-do lijst  ;)

Zaagmans zei:
Speklappen zijn altijd lekker! Staat op de (steeds maar groter wordende :-[ ) to-do lijst  ;)
Je moet niks opschrijven, maar aan de slag gaan! ( ik heb geen lijstje meer, maar boeken vol die ik nog moet maken...) Hup Ruud, je kan het! ;-)

theun2969 zei:
Dominique zei:
Hmmm, goed bordje eten!

Ik mis de sate en jouw eigen gemaakte pinda saus met verse ingredienten... haha Sorry kon het niet laten...
Laat het los, je kan het! ;-)

Chinees van de BBQ, het moet ook niet gekker worden ???

Maar het ziet erg wel erg lekker uit!

Ziet er super uit. Wij kunnen dit ook gewoon afhalen? ::)
Mis alleen het recept van de marinade.

Marinade is een potje ;-) Gebruik ik al jaren, maak char siu al sinds mijn 15de zo'n beetje, dit is wat ik gebruik:

charsui11.jpg

Terug
Bovenaan Onderaan