Beef en Steak

Chicken sitter (beer can)

RuudM

Tondelzoeker
Wauw ! wat was dat lekker zeg!

Dit was de eerste bereiding op de kamado, gisteren langs de poelier voor een hele maiskip
hele kip.jpg

Vanmiddag de kip ingesmeerd met olijfolie en rub, krieltjes/roseval aardappeltjes gehalveerd en ingesmeerd met olijfolie, verse tijm rozemarijn en peper en zout.
op de chickensitter met daarin theelepel rub, bier en knoflook.
1000024212.jpg
1000024219.jpg

op de kamado met twee kernthermometers, kamado op 175°C

1000024222.jpg
1000024236.jpg

tot de tempratuur wat ging doorslaan richting de 180°C en toen ging het bijna mis ... ik dacht deksel open om af te koelen maar nee! dan krijg je meer zuurstof = hitte .. klapt het zo door naar de 200°C o_O.. even googelen en toen bleek dat onder dicht zetten en boven half open de oplossing was en langzaam ging de tempratuur weer omlaag.

kern tempratuur was na een uur al bereikt, toch maar even meerdere plekken geprobeerd tot alles netjes 78°C kern was.

1000024237.jpg
1000024241.jpg

die aardappeltjes .. niet normaal lekker!.. kijk dat kipsap/bier mengsel is in het midden bizar ;)
1000024242.jpg

Kip schoon maken terwijl de mannen (7 en 9 jaar) en vrouwlief aandachtig toekeken
1000024243.jpg

samen met de krieltjes en Hollandse kropsla was het met een kwartiertje gebeurt hoor, bizar lekker!
1000024249.jpg

op naar de volgende .. bestelling 7,5kg spareribs en eendeborst is gedaan (y)

Trotse Pitmaster en trotse Dame op blik.
Welkom bij de Tokkies.

Gefeliciteerd met je Tokkie.
Ziet er heerlijk uit .
Aardappels gaar binnen de tijd?

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk

Mooi verslag en wat een resultaat! En gefeliciteerd ook 🐔 !!

Gefeliciteerd met je Tokkie.
Ziet er heerlijk uit .
Aardappels gaar binnen de tijd?

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
Ja, boter zacht en heerlijk van smaak.. aan te bevelen 👌

Bedankt, Ik zal de tokkie batch met trots dragen ✌️

Super ja, biermengsel ook lekker omhoog gestegen en vermengd met de aardappels?

Ja hij liep helemaal borrelend over toen de kip eraf kwam. Denk dat het gietijzer ook wel een mooie warmte verdeling heeft. Lag ongeveer 5mm vocht onder de aardappelen na bereiding en het ging er schoon in.
Het midden was bij start van de bereiding ook niet helemaal vol, ongeveer 1cm onder de rand gevult met bier.

Lekker man.. van harte gefeliciteerd met je Tokkie, en weg is het maagdelijk wit haha

Terug
Bovenaan Onderaan