Beef en Steak

Chicken road killed by Tuk-Tuk

Peter64

Gerijpt
Iedereen kent wel de films waarin met tuk-tuks door de straten wordt gescheurd en waarbij de Hoender en de Vrouwluu aan de kant stuven. (Normaal; Oerend Hard; 1977).
Dus toevalligerwijs is zo'n chicky onder een tuk-tuk gekomen en overleden en ter beschikking aan de BBQ wetenschap gesteld.

Gisteren dus een indonesische gestylde roadkilled chicken gemaakt.
Kip zaterdag ontdaan van ruggegraat en borstbeen. (voelt net aan als een politicus in Den Haag) en in de indo rub gezet. Kip nacht over in de koelkast
Boemboe gemaakt en deze zondagmrg bij de kip gedaan. Goed ingemasseerd en ook onder het velletje.

IMG_5099.jpg
IMG_5100.jpg

BGE op 150 C gebracht, platesetter erin en de kip erop. Langzaam laten garen naar een kern van 73 C en tussendoor enkele malen bestreken met de rest van de boemboe. Duurde wel akelig lang. Bewust laag gehouden om verbranding van de suikers te voorkomen. Nadeel geen knapperig velletje.

IMG_6311.JPG

IMG_5103.jpg

Daarbij roerbakgroenten met een zelfgemaakte lemongrass-chili roerbaksaus

IMG_5106.jpg

IMG_5107.jpg

En daarbij nog wat sambal goreng kentang. (indonesische pittige frietjes).

IMG_5101.jpg

En dan moet dat weer op tafel worden gezet en naar binnen worden gewerkt. Is ook gelukt.

IMG_5108.jpg

Lekker man, als kip kun je het slechter treffen.

Geweldig verhaal en heerlijke uitvoering. Krijg gelijk trek.

Prachtig mooi samengevat. Het ziet er voortreffelijk uit. Mooie combinatie van smaken zo.

Heerlijk verhaal weer

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk

Genieten Peter, wederom! Wat een heerlijk gerecht

Kipje ziet er weer heerlijk uit Peter. Kip is van de BBQ toch wel heel erg lekker. Top

man, Peter! Wat heb je weer een fantastisch gerecht gemaakt. Echt, respect.
Overigens vraag ik me af of de tuk-tuk geen schade heeft opgelopen na de aanrijding, want de bouw kwaliteit soms van die dingen...:unsure:

voelt net aan als een politicus in Den Haag
Was jij dat, die aan die politici zat te voelen? 😝

Mooi gerecht hoor. Pas een wok gekocht voor op de Bbq. Denk dat ik hem hiermee ga inwijden.

Terug
Bovenaan Onderaan