BasBQ
Beef en Steak

Chicken Mojito

 

ChrisMaes

Gemarineerd
Berichten
1.398
ChickenMojito.jpg


Een gerecht waar je je gasten zeker mee zal verrassen is Chicken Mojito. Het is exact zoals het klinkt: kip gemarineerd in Mojito. Het is (vanwege de rum) zeker geen goedkope marinade maar dat probeer ik op te lossen door zo veel mogelijk kip in ??n keer te marineren en een deel in te vriezen voor later.



Ingrediënten
3 kippenfilets (chicken wings kan ook maar ik vind het lekkerder met filets)
10 cl witte rum
10 cl vloeibare rietsuiker (of 2 eetlepels ruwe rietsuiker)
1 dl olijfolie
6 munttakjes
zout
zwarte peper
1 limoen

Bereiding
Maak een marinade van de rum, rietsuiker, olijfolie, fijngesneden munt en peper en zout. Snij de limoen in kwartjes, knijp hem met de hand uit in de marinade en meng goed. Marineer de kipfilets 4u in een aluminium bakje en leg de uitgeknepen kwartjes op de filets (met de schil naar boven). Halfweg (na 2 uur dus) keer je de filets. Tip: Als je weinig marinade hebt kan je de filets en de marinade ook in een diepvrieszakje of een zip-lock doen, dan heb je minder marinade nodig dan in een bakje.

Grillen
Gril de kip op directe wijze tot 75?C . Serveer met een partje limoen en een takje munt.

Bron: BBQ Tapas - Kurt De Koninck en in bovenstaande vorm gepubliceerd op mijn barbecue blog
 
lekkert hoor!
 
dank voor het delen, ziet er heerlijk uit, en gaat binnen kort gemaakt worden hier
 
Dank je, ga ik ook maken!
 
Ook naar de to-do-list  ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan