BasBQ
Beef en Steak

chicken in a basket

 
 

pieterb

Stoker
Berichten
286
kippendijen in een mandje van spek





botjes netjes uitsnijden









muffinblik beleggen met ontbijtspek ( bodem niet vergeten )





kip lichtjes rondom kruiden, niet teveel want het spek heeft al zout  ( ik heb cajunkruiden gebruikt ) en de kippetjes in het mandje met spek aan drukken





als bijgerechtje broccoli met shitaki's receptje van Noskos




bakblik en aardappelgarnituur boven indirect vuur plaatsen  (wij zijn gek op de aardappelkroketjes )





stel de kerntemperatuur in op 72C , daarna deksel sluiten en wachten tot er gepiept wordt





als de pieper gaat, de bovenkant van de kippetjes sausen en daarna uit het blik wippen en omgedraaid op het rooster leggen ongeveer 10 minuten,
dan wordt het mandje spek lekker krokant.
De kerntemperatuur gaat dan omhoog boven de 77C, en de laatste 5 minuten de kippetjes helemaal sausen





broccolie kort blancheren ( beetgaar ) en de shitaki's in een sausje daar overheen en opdienen



groetjes en smakelijk............ Pieter
 
Het is weer een lust voor het oog, heerlijk
 
Lekker! Op de todo list...? Check!
 
mag je mij ook wel wakker voor maken
 
Goedemorgen! Is het al tijd? Dan kan ik dit ook gaan maken.
 
Dat ziet er bijzonder puik uit!
 
Ziet er weer heerlijk en zeer smakelijk uit Pieter, allemaal dingen die ik lekker vind  ;)
De foto's zijn natuurlijk weer toppie  :)
 
Jet zei:
Ziet er weer heerlijk en zeer smakelijk uit Pieter, allemaal dingen die ik lekker vind  ;)
De foto's zijn natuurlijk weer toppie  :)

Ja Jet, ik weet wat vrouwen lekker vinden , ben niet voor niets al 38 jaar getrouwd  :D :D :D :D
 
Ziet er top uit! Heb ook nog nooit nagedacht over aardappelkroketjes op de bbq. Altijd handig een extra aardappelgarnituurtje 
 
Waar kan ik inschrijven?? :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan