Beef en Steak

Cheeseburger lasagne

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bram
  • Startdatum Startdatum

Bram

Gerijpt
Zo als beloofd. Even Mn cheeseburger lasagne sessie.

Voor de burgers heb ik half om half gehakt gebruikt. Deze burgers mooi dun gemaakt. En bestrooid met SPG (zout peper knoflook). Die indirect gegaard op de BBQ met wat eikenhout.
Voor de pasta saus. Een grote pee, twee stengels selderij, een ui, teentje knoflook en twee blikken gepelde tomaat. Alles in een hapjes pan klaar gemaakt. Ook heb ik een standaard kaas saus gemaakt welke in de lasagne komt.

Hierbij wat foto?s.

Eerst burgers gaan maken. Maak ze niet te dik. En deze op de BBQ.

4adc08d40e031406525e16633d94579d.jpg

82ba04b7cf19d9b6bcbc3abd1b84ca95.jpg

Toen begonnen met de saus. Alles even in laten koken en daarna gepureerd met staafmixer.

958f47e8299810dad185fb7dd4da6166.jpg

13719b6ae38ab958683ee0c5da967c8e.jpg

Vlak voor de hamburgers klaar zijn begonnen de ovenschaal klaar te maken met de eerst laag lasagne. Beetje saus. Plakken pasta er op. Dan weer saus en beetje kaas saus.
Dan kunnen de hamburgers van de BBQ en in de schaal.

6bde3d8b346795b371861cc7912c57e2.jpg

De schaal netjes afvullen met de saus. Houd een klein beetje over voor de bovenkant. Laatste laag paste er op. Laatste restje saus. Mozzarella in plakjes er op en wat oude kaas om eea af te maken.

e64fedb6ad86f4d6ef575711ead496d3.jpg

En dan alles terug op de BBQ tot de pasta gaar is. En aanvallen maar :-)

5b248f3de248eb5c44e35a7395d26efd.jpg

87621b09512d35c51d7543f2f656d982.jpg

We hebben dit gerecht gegeten met de kinderen. En dat is altijd even druk. Dus helaas vergeten foto?s te maken van de binnenkant. Maar de brakken hebben behoorlijk gegeten. Echt een aanrader. Lekker wat rucola salade er bij. Altijd goed.

Groeten Bram.

Je sous zitten me even op het verkeerde saus vide spoor... maar na die verwarring zag ik een erg geinig gerechtje!

Ik geloof dat ik de burgers lekker even hard zou aangrillen boven de kooltjes voor wat lekkere bruine korst, garen gaat kort daarna toch al door in die saus op indirect.

Zal zomaar erg lekker geworden zijn!

Tnx Sander.

Het het even aangepast. Heb het op de telefoon gemaakt. En dat icm dyslectie is niet altijd een succes :-).

Het even aan schroeien is ook een goed id. Het leek mij lekker om een stevige rook smaak aan de burgers te geven. Ik weet niet of dat ook lukt met grillen.

Meestal grill ik de burgers even na als ze indirect gegaard heb.

Mooi (lekker) gemaakt, dat lusten we zeker. ;)

Ben niet zo van de lasagne, maar dit ziet er goed uit

Leuke combi, die kende ik nog niet.

Ik ben gek van lasagne en burgers vind ik ook lekker, dit is gewoon een super gerecht, leuk gedaan............gelijk in gedachten houden voor als mijn neefjes hier blijven eten ;)

Terug
Bovenaan Onderaan