Beef en Steak

Cederhout plank beschermer

Denk dat het zelfde effect bereikt wordt als je de plank indirect gebruikt. Denk dat het ook minder zal roken..

Frits zei:
Denk dat het zelfde effect bereikt wordt als je de plank indirect gebruikt. Denk dat het ook minder zal roken..

Dat plankje moet toch roken ??? Moet je weer extra rookhout toevoegen om voldoende smaak te genereren.

Burn those suckers, you can always buy more ;)

je gaat dan helemaal aan het doel van je cedar houten plank voorbij, die moet juist gaan schroeien en roken voor de smaak

ik geloof hier niet in!

En daarbij trekken de sappen van het vlees of de vis in het plankje, lijkt me niet zo fris? Want je gooit niet je plankje in de vaatwasser lijkt mij, brrrr.

Maar kijk eens naar de ovenplanken van koken op vuur.

Die zijn dikker en gaan in de oven, schroeien dus niet en kan je meerdere keren gebruiken???

Gaat dit niet volledig voorbij aan de essentie van het cederhouten plankje??

Frits zei:
Maar kijk eens naar de ovenplanken van koken op vuur.

Die zijn dikker en gaan in de oven, schroeien dus niet en kan je meerdere keren gebruiken???
Zit me rot te zoeken, het heet koken op hout Frits ;)
http://www.kokenophout.com/www.kokenophout.com/Veel_gestelde_vragen.html
Hier staat ook dat je de plank niet boven 220? moet gebruiken, en ik denk dat ik daar wel boven zit als ik mijn plankjes gebruik op het Ei of WGA. En het schoonmaken is wel een heel gedoe, als ik het zo lees?
Verder vraag ik me af, maar dat is een vraag, hoe het zit met de rooksmaak dan, hoe komt die dan tot stand, als je de plank niet " mag" schroeien?
Al met al loopik hier niet direct watm voor, maar dat is alleen door de beschrijving, niet gebaseerd op ervaring, en ook vanweg het feit dat ik hier voor een jaar of meer aan Qplankjes heb.....

Van het voorjaar hebben we weer nieuwe forumplanken

Een keer.

Wat Domi zegt.

gewoon 1 keer gebruiken

@ Frits: we vernemen het graag wanneer in het voorjaar weer kan worden besteld voor de red Cedar wood plankjes! Blijven ze dezelfde maat houden of ook een slag groter eventueel? Vooral voor Noorse zalm zijden wellicht handig.....

Terug
Bovenaan Onderaan