Beef en Steak

Ceder Planked Salmon (Eerste keer)

Imperial Guard

Pitmaster
Vandaag gaan we weer wat nieuws proberen, zalm op een rookplankje.
Ik ga de zalm bereiden volgens het recept van Bobby Flay.

Verder maak ik er een witlof salade bij met een gepofte aardappel.

Net zalm bij de visboer gehaald:
PX9t9ar.jpg

En het plankje ligt al heerlijk te weken.

Aardappel partjes met olijfolie, knoflook, peper, zout, paprika poeder en aardappel kruiden.
YZJe9WF.jpg

Nat plankje
Umk09Yx.jpg

Peper en zout toegevoegd
rGxJPBr.jpg

Laagje mosterd erover
UbUKkOt.jpg

Laagje basterd suiker erover
TsAq1yf.jpg

Op de Q
Co7QJtM.jpg

Et voila, het resultaat. De volgende keer toch iets minder mosterd en basterdsuiker maar voor een eerste keer een prima resulaat, al zeg ik het zelf.  :D
Hbm8epG.jpg

Lekker hoor.
Hoe lang op welke temperatuur heb je aangehouden?
En zijn dan de aardappelen ook gaar?
Het lijkt me erg lekker  :D

Ridevi71 zei:
Lekker hoor.
Hoe lang op welke temperatuur heb je aangehouden?
En zijn dan de aardappelen ook gaar?
Het lijkt me erg lekker  :D

De aardappelen heb ik eerst +- 30 min boven de kolen gehad daarna indirect geplaatst en de zalm erbij op.
De Q was rond de 200 graden en de zalm eraf gehaald met kern van 52 graden na ongeveer 25min.

De aardappelen waren gaar :)

Altijd lekker. Ik zou alleen als ik jou was plankje nog een keer door midden zagen, heb je er 2x plezier van.

Eddeped zei:
Altijd lekker. Ik zou alleen als ik jou was plankje nog een keer door midden zagen, heb je er 2x plezier van.
Of een groter stuk zalm kopen :P

Maar ziet er top uit, altijd lekker zalm.

Altijd lekker zalm op plank!

Inderdaad, zalm altijd lekker op plankje.. Hier een van de favorieten B-)

Richard Soeteman zei:
Eddeped zei:
Of een groter stuk zalm kopen :P

Maar ziet er top uit, altijd lekker zalm.

Ja eens, aangezien ik aan het klussen bij mijn zus ben, lag natuurlijk ook mijn zaag bij mijn zus. De stukken zelf waren tussen de +- 250 - 30 gram per stuk dus mooie porties.

Bij mij thuis ook nog steeds een topper!
Dit weekend een lookdown vis meegenomen van de visboer (erg lekker trouwens) was vrouwlief helemaal teleurgesteld dat ik geen zalm had meegenomen, denk je ter afwisseling wat anders te regelen....

Markv zei:
Bij mij thuis ook nog steeds een topper!
Dit weekend een lookdown vis meegenomen van de visboer (erg lekker trouwens) was vrouwlief helemaal teleurgesteld dat ik geen zalm had meegenomen, denk je ter afwisseling wat anders te regelen....

Ook lekker! Hier begon vrouwlief beetje te mopperen moet nou alles op de Q?  :-S Maandag hadden we eters dus heb ik Spiffburgers gemaakt en dinsdag dus de zalm en misschien zaterdag wat ribs?!  :D

Mooie run

Imperial Guard zei:
Ook lekker! Hier begon vrouwlief beetje te mopperen moet nou alles op de Q?  :-S Maandag hadden we eters dus heb ik Spiffburgers gemaakt en dinsdag dus de zalm en misschien zaterdag wat ribs?!  :D
Gewoon dreigen, dat er meer vrouwen op de wereldbol rond lopen =))

ziet er goed uit

structor zei:
Mooie run

Imperial Guard zei:

Heb ik wel eens vaker gebruikt..... Conclusie: Vrouw not amused en gezellige avond samen  :|

Planning voor morgen om ribs te maken gaat niet door, moet klussen bij vrienden en vrouwlief wil Sushi maken  :D

Imperial Guard zei:
structor zei:
Mooie run

Imperial Guard zei:

Heb ik wel eens vaker gebruikt..... Conclusie: Vrouw not amused en gezellige avond samen  :|

Planning voor morgen om ribs te maken gaat niet door, moet klussen bij vrienden en vrouwlief wil Sushi maken  :D

sushi is ook geen straf  :P

Imperial Guard zei:

Moet je eens tegen je vrouw zeggen "zullen we er eens een leuk weekend van maken".
Als ze ja zegt, zeg je "ok, tot maandag"
Gegarandeerd geen succes!

dennis zei:
Imperial Guard zei:

Moet je eens tegen je vrouw zeggen "zullen we er eens een leuk weekend van maken".
Als ze ja zegt, zeg je "ok, tot maandag"
Gegarandeerd geen succes!

Om het bericht kon ze wel lachen, zou het niet tegen haar zeggen!  :D

Terug
Bovenaan Onderaan