Beef en Steak

Ceasar salad

Robdijn

Pitmaster
Ik was helemaal niet van plan mee te doen aan de fotowedstrijd, maar de beste ideeën ontstaan spontaan!
Eens zien of het gaat werken 😉
Vandaag is het hier in het oosten van Brabant een klein beetje warm, het kwik steeg hier lokaal in de achtertuin tot zo’n 33 graden (Celsius wel te verstaan, we zijn natuurlijk geen barbaren 😜).
Ondergetekende is weinig enthousiast te maken voor groenvoer, het hoort erbij, vitamines en ijzer inname is uiteraard belangrijk, maar lekker, nee ik vind van niet.
Uitzonderingen bevestigen de regel, een Caesar salad (ok, ok, met lekker veel dressing/saus dan) kan ik wel versmaden!
En laat zo’n lauw warme salade het nou fantastisch doen op een bloed hete klein beetje warme dag.
Romaine sla in huis gehaald, eitjes, cherrytomaatjes, afbakbroodjes, Italiaanse kip stukjes (lui zijn is wel zo lekker met dit weer) en Caesar dressing/saus. Achteraf bleek ik de parmezaanse kaas vlokken vergeten 🥲.
Overdag een aantal eitjes hard gekookt, laten schrikken 👻, gepeld en in de koelkast gezet.
BBQ opgestookt tot errug heet direct (met een indirecte zone om het een en ander aan de kant te schuiven).
Broodjes door de helft en met olijfolie, peper en zout besprenkeld, hetzelfde met de romaine sla 🥬.
Rooster volgens zeer strakke ordening vol gelegd met alle ingrediënten 👌🏻 (lees: ik doe maar wat).
IMG_6774.jpeg

IMG_6775.jpeg
IMG_6776.jpeg
IMG_6777.jpeg

Af en toe het een en ander draaien, zowel het product zelf als ook over het rooster om de directe hitte te ontwijken.
Na een paar minuten was alles klaar! De sla een klein beetje aangezet en half zacht, de tomaatjes een beetje gepoft, de broodjes voorzien van een lekker grill-streepje.
Hup alles in een grote kom, sla in grove stukken gesneden, kip erbij, dressing/saus erbij en husselen maar:
IMG_6778.jpeg

Bordje opmaken en smullen maar!
IMG_6781.jpeg

Ziet er lekker uit! Of sla grillen mij wat lijkt vraag ik me af, maar het is een idee! Sla eet ik overigens liefst 7x per week, dus kan t best 1x verklooien 😜.

• Haha
Waarderingen: A3N
Heel mooi, ben zelf niet zo van de groenten maar hier maak ik een uitzondering voor.

Terug
Bovenaan Onderaan