Beef en Steak

Buitenwerk en binnenwerk gasbbq q serie slecht

Arjan81!

Tondelzoeker
Mede leden... wie kan mij helpen?

Het zwarte buitenwerk, maar ook binnenwerk van mijn weber q serie bbq is erg slecht. Zoals te zien op de foto's.

Zou ik de buitenkant en binnenkant kunnen zwart spuiten met een hitte bestendige verf? Zo ja... met welke verf zou ik dat het beste kunnen doen?

Graag hoor ik van jullie.

20250226_094959.jpg

20250226_094934.jpg

Binnenkant zou ik eerst eens goed met ovenreiniger schoonmaken, en daarna waarschijnlijk niks meer aan doen. Buitenkant zou moeten kunnen met hittebestendige verf. Deze moet wel tot 600C aankunnen denk ik.

eens met Frits, binnenkant zeker niet met verf doen ivm mogelijke gassen. hooguit zo seasonen als een gietijzeren pan. licht insmeren met neutrale olie en goed heet stoken om de olie in te bakken. zo kan je een mooie beschermlaag maken. Ik weet alleen niet 100% zeker of dit bij alle materialen werkt. maar kwaad kan het zeker niet

Het is aluminium, zou hem eerst goed ontvetten en dan met een messing borstel die je op een boormachine kan doen de binnenkant en buitenkant doen . Binnenkant hoef je daarna niks meer mee te doen. Seasonen zou ik niet doen en heeft geen zin , je hebt immers net zo veel werk om hem schoon te krijgen 😏.
Buitenkant opnieuw hittebestendig coaten en klaar.
Je zou voor gebruik wat aluminium folie onder kunnen leggen zo hou je hem wat schoner.

Terug
Bovenaan Onderaan